Повідомити новину

Поширити:

У мережі «АТБ» впроваджено систему передання знань від досвідчених співробітників до новачків
 
Наше місто на мапі поширення мережі «АТБ» поки що є відносно новою локацією. Втім багато тернополян подорожують Україною та добре знають ці магазини. Вони, мабуть, встигли помітити, що незалежно від міста у кожному «АТБ» діють єдині правила, однаково оформлені вітрини, уніфікована викладка товару на полицях. Стандартизація допомагає людині, звикнувши до одного «АТБ» поблизу свого будинку, без проблем орієнтуватися в будь-якому магазині мережі. На сьогодні – це вже 974 торговельні підприємства в 251 населеному пункті країни.
«АТБ» вдалося налагодити ефективну систему роботи з персоналом. Можливо, деякі читачі чули про так звані групи підтримки. Йдеться не про спортивні баталії, а про команди співробітників «АТБ». Відкриття нового магазину для компанії є великою подією. Необхідно побудувати або привести до ладу приміщення, обладнати його відповідно до стандартів мережі та завезти продукти. Коли у перший день роботи нового маркету люди  зайдуть у торговий зал, все повинно працювати як єдиний механізм: підвезення нових товарів, розкладка їх на полицях, консультування споживачів, обслуговування на касі тощо. Як з усім цим впоратися та налагодити стандартизовані процеси, коли часу обмаль?  Слід довірити виконання такого завдання людям, які добре вміють це робити, – групі підтримки.
Це – команда зі співробітників, які мають багатий досвід роботи в «АТБ» на різних посадах. До потрапляння в групу підтримки кожен із них працював в одному з регіонів присутності мережі. Якщо вони бажають ділитися своїм досвідом,  їх зараховують в умовний резерв. Коли компанія вирішує відкрити новий магазин, з них формують групу, яку відправляють у тривале відрядження. На місці вони стежать за підготовкою до відкриття. Також до сфери відповідальності команди належить підбір персоналу та його навчання відповідно до стандартів мережі, принципів викладки товарів, вміння спілкуватися з покупцями. Якщо під час поїздки, наприклад, до Києва вам здається, ніби тамтешній «АТБ» як дві краплі схожий на той, що працює у нас на Лучаківського чи на Карпенка, то цілком може бути, що налагодженням роботи цих двох маркетів займався один і той самий керівник.
Після відкриття нового магазину група підтримки залишається на деякий час, щоб контролювати його діяльність. Йдеться не про те, що члени цієї команди можуть перевірити викладку товарів  чи насварити неуважного працівника. Їхня участь у процесах набагато глибша. Фактично вони займаються налагодженням роботи торговельної точки. Паралельно з цим керівники придивляються до тих працівників, яких найняли. Адже коли група підтримки поїде, хтось із місцевих очолить магазин і поведе новий колектив за собою. Тих хлопців і дівчат, які гарно виконують свої обов’язки, відправляють на навчання в учбові центри «АТБ». Вони є в чотирьох містах України, один і з них – у Львові. Там новачки отримують необхідні знання. Після того, як успішно склали іспити, вони можуть претендувати на більш високу посаду.
Отже, коли групі підтримки слід їхати,  у магазині вже повністю налагоджена робота та сформований колектив. Коучі можуть повернутися в свій рідний магазин  чи записатися на наступне відрядження. Як бачимо, склад групи підтримки змінюється.  Через це в новому, припустимо, одеському магазині можуть працювати співробітники з Дніпра, Полтави, Умані та Дрогобича. Таким чином відбувається не тільки передання досвіду новачкам, а й зміцнення відносин з колегами із різних міст. Тож, не дивно, що навіть у такому величезному колективі (нині у мережі працює більш як 50 тисяч осіб!)  формуються дружні зв’язки, співробітники охоче допомагають один одному.
Ще однією перевагою цієї системи є швидке залучення нових працівників. Під керівництвом досвідчених наставників вони оперативно засвоюють стандарти та правила мережі. Молодь бачить кар’єрні перспективи. В «АТБ» можна почати працювати охоронцем, а згодом ­– після навчання та іспитів – очолити магазин. Це – реальні історії, це сотні прикладів з конкретними іменами та прізвищами. Співробітники підтверджують, що для просування по службі досвід участі в групах підтримки відіграє велику роль.
Якщо говорити про вигоди для покупця, то вони очевидні. Заходячи в маркет поблизу свого будинку, він завжди отримує якісний сервіс, адже над налагодженням роботи у цій торговельній точці працювали фахівці «АТБ» з різних регіонів. Важко навіть уявити, скільки зусиль вкладено в запуск одного торговельного підприємства.  Тож коли відкриється наступний магазин у Тернополі, ви вже знатимете, як багато роботи для цього зроблено.
Христина БУГРІЙ