Повідомити новину

Поширити:

Вони залякують втратою грошей або ж обіцяють гроші. Якщо почують у трубці голос старшої людини, то запропонують кошти на придбання ліків – лише треба підійти до банкомату, натиснути декілька кнопок – і буде з чим йти до аптеки. Молодій людині запропонують встановити у мобільний програму, яка має дивовижні захисні можливості. На кожен голос – окремий сценарій.

У розпачі читають есемеску про списання коштів

Ми ж майже усі тепер з картками – із зарплатними, пенсійними, соціальними, а отже є потенційними жертвами аферистів, які прагнуть спустошити наші електронні гаманці. Уже писано-переписано про схеми злочинців, але щодоби декілька жителів області у розпачі читають есемеску про списання коштів. Це боляче й гірко відчути себе обманутим і обкраденим. Тому треба знати про шахрайські прийоми геть усе. Ось найновіша інформація поліцейської пресслужби про факти видурювання грошей.

Працівники відділення поліції № 2 (м. Бучач) розпочали кримінальне провадження за фактом шахрайства, вчиненого щодо 36-річної місцевої жительки. Жінка розповіла про те, що її сім-картка виявилася заблокованою, а з кредитного рахунку зникло 22 000 гривень. За допомогою вона звернулася до правоохоронців.

За попередньою інформацією, аферисти привласнили кошти, зробивши дублікат сім-картки, змінили пароль до кредитки, відтак без перепон зняли гроші.

Суть афери полягає у тому, що зловмисники відновлюють або замінюють сім-картку дистанційно, без відома власника. Шахрай звертається до мобільного оператора з повідомленням про крадіжку телефону і проханням відновити сім-картку. Для цього необхідно відповісти на ідентифікаційне запитання про останні дзвінки. Щоб знати номери, зловмисник може сам кілька разів набрати жертву та змусити її перетелефонувати.

Підробивши сімку, шахраї реєструються в мобільному додатку банку. Як тільки вони отримують доступ до рахунку жертви, відразу переказують гроші на свої рахунки в інших банках. Банк надсилає одноразові паролі та смс-повідомлення про операції вже на новий фінансовий номер, який зареєстрував шахрай.

Аби вберегти себе від таких махінацій, слід здійснити реєстрацію мобільного номера. Чим точніше ідентифікують особу, якій належить сім-картка, тим менший ризик. Є два варіанти: перехід на контракт або прив’язка свого pre-paid номера до паспорта.

За таких обставин здійснити заміну сім-картки дистанційно неможливо, а лише звернувшись у відділення оператора зв’язку. Контрактні абоненти показують паспорт, а незареєстровані pre-paid абоненти проходять багатокрокову процедуру ідентифікації. Для цього користувач повинен назвати секретне слово, встановлене абонентом, два номери, на які він дзвонить найчастіше, серійний номер sim-картки, інші додаткові питання.

Також можна уточнити інформацію у вашого оператора про можливу послугу: блокування самостійної заміни вашої sim-картки побічними особами. Саме завдяки цьому люди можуть убезпечити свої кошти від телефонних шахраїв, радять в обласній поліції.

Ще одна жителька області – з Бережанщини, стала жертвою шахрая, купуючи через Інтернет.

За словами потерпілої, на сайті оголошень вона знайшла допис про продаж товару, який хотіла придбати. Вона зателефонувала до продавця та попросила реквізити, аби здійснити транзакцію. Однак, як тільки вона перерахувала гроші, до неї зателефонував невідомий й відрекомендувався співробітником фінустанови. Банкір попросив уточнити персональні дані, аби завершити здійснену операцію. Жінка відповіла на усі запитання додзвонювача й за лічені хвилини отримала сповіщення про списання майже 1000 гривень.

Отже, при купівлі товарів через Інтернет завжди перевіряйте адресу сайту, адже на відміну від інтерфейсу її неможливо підробити. Нікому не передавайте дані для входу в акаунт і не заходьте туди з чужих гаджетів, а надто, якщо до профілю прив’язана банківська картка. Не розголошуйте дані картки. Передусім це стосується номера, терміну дії, CVC2/CVV2. А ще краще — зробіть віртуальну картку – таку послугу надають практично всі банки.

Зберігайте усі документи, надані продавцем (фіскальні чеки, гарантійні талони, транспортні накладні), а також електронне листування. Якщо виникнуть непорозуміння, вони стануть вашим підтвердженням здійснення покупки. Читайте відгуки про товар і продавця. Насторожити має те, якщо відгуки лише позитивні й написані ніби за шаблоном з невеликим проміжком часу.

«Сказали, що була в масці, і камери мене не розпізнали»

У віртуальній мережі є багато сайтів, де люди діляться своїм переважно гірким досвідом спілкування із аферистами. Потерпілі наводять номери телефонів, з яких до них добиралися пройдисвіти, описують схеми видурювання грошей й у такий спосіб застерігають інших. Ось останні такі повідомлення.

«Шахраї назвались співробітниками банку, налякали тим, що з мого рахунку хтось намагається перевести гроші і порекомендували перерахувати кошти з усіх моїх карток на одну мою картку. Також сказали, що потрібно на мобільний пристрій встановити програму ЕніДеск. Після встановлення цієї програми мій телефон почав «глючити». Після цього уточнювали час, коли мені надходять смс з кодами підтвердження.»

«Аферисти сказали, що картка заблокована після вдалого зняття коштів в АТМ – з тієї причини, що я була в масці, і камери мене не розпізнали. Далі почали вивідувати секретні карткові реквізити.»

«Шахраї відрекомендовуються співробітниками Приватбанку, намагаються переконати встановити додаток для дистанційного керування телефоном – начебто задля блокування сторонніх пристроїв, з яких, за їхніми словами, невідомі намагалися зайти в особистий кабінет “Приват24”. Звертаються по імені, знають певну інформацію щодо регіону перебування людини.»

«Злочинці виманюють секретні карткові реквізити. Робот-голос повідомляє: “Шановний клієнт, операція переказу з вашого рахунку на суму 1200 гривень успішно здійснена банком. Для з’єднання з оператором…”

«Шахрай видає себе за представника «Фонду …енського». Обіцяючи допомогти з грошима на ліки, виманює персональні дані і просить підійти до банкомату – нібито для отримання допомоги на картку, а насправді намагається змусити жертву прив’язати свою картку до його номера телефону. Якщо це зробити, то картка і гроші на ній перейдуть під контроль шахрая. Будьте обережні! Навіть якщо вам дуже потрібні гроші, не робіть у банкоматах та терміналах жодних дій під їхнім керівництвом.»

«Шахрайські SMS про поповнення мобільного: “Abonent popovnyv Vash rahunok na 105 grn”. Через пів години передзвонюють з цього ж номера. Трубку не взяла, бо знаю, що на мобільний не капнуло ані копійки. Шахраї.»

« Шахрай назвався співробітником банку і вимагав негайно перевести усі кошти «на временную депозитную ячейку банка с целью сохранить средства от атаки мошенников». Шахраї лякали …шахраями».

Ольга КУШНЕРИК