Повідомити новину

Поширити:

8Гаряча вода для мешканців 60-квартирного будинку на вул. Чумацька, 1б стала справжньою розкішшю. Два тижні їм доводилося підігрівати воду на плиті. А все через  борги сусідів за опалення та гарячу воду.
«Ми живемо в готелі «Галичина». Точніше в одній половині будівлі, яку вже давно продали під квартири. У нас різні під’їзди, але спільна котельня, яка й постачає воду у наші домівки. Але 11 квітня 60-квартирний будинок залишили без гарячої води. Ми почали бити на сполох.
Зверталися  в управління житлово-комунального господарства міськради. Там сказали, що допомогти не можуть, бо не займаються акціонерними товариствами, а будівля готелю «Галичина» разом з нашими квартирами належить ПАТ «Тернопіль-готель». Також  спілкувалися  з керівництвом готелю, нам пояснили, що не можуть розрахуватися за газ, оскільки є велика заборгованість мешканців. В результаті гарячу воду відключили і тим, що платять, і боржникам», – розповіла Марія Гаврилишин.
На скарги у готелі не реагували. Навіть рекомендували купити бойлер, мовляв, з такими сусідами гарячої води у квартирах ще довго не буде.
Як повідомив інженер з експлуатації готелю «Галичина» Євген Олійник, заборгованість мешканців за опалення та гарячу воду перед товариством – 100 тис. грн.  «Ми не маємо за що купити газ, – каже він. – Справно все оплачують переважно пенсіонери, яких небагато. А ті, що мають гроші – не платять. Деякі квартири заборгували по 8-10 тисяч гривень. Тому ми змушені були використати важелі впливу. Стосовно того, що через недобросовісних споживачів страждають і ті мешканці, які вчасно оплачують за послуги, то, на жаль, тут нічого не зробиш».
Станом на сьогодні гаряча вода у квартирах тернополян є. Хоча заборгованість досі не погашена. Люди не знають, чого їм чекати завтра. Тому більшість шкребуть по кишенях і переходять на інші види палива та водопостачання. Юристи ж кажуть – у ПАТ «Тернопіль-готель» порушили права споживачів та можуть нести за це відповідальність.
«Якщо відключають воду у людей, які справно платять за комунальні послуги, то це незаконно. І в таких випадках власники, які постраждали, повинні написати звернення до підприємства, що надає їм послуги.  Вимагати негайно відновити гаряче водопостачання та провести перерахунок за ті дні, коли воно було відсутнє. Якщо воду не подадуть, то потрібно звертатися в житлову інспекцію, в прокуратуру і, врешті-решт, подавати до суду на таку  компанію.
З іншого боку, зазвичай немає фізичної можливості обмежити водопостачання квартир конкретних боржників. І в цій ситуації страждає весь будинок. Розбиратися в такому питанні повинна прокуратура», – вважає юрист у сфері ЖКГ Денис Кузьмін.
Оксана КАРПЕНКО