Повідомити новину

Поширити:

30-річний тернополянин повірив телефонним аферистам й  втратив гроші. Як згодом він розповів у поліції,  до нього зателефонував невідомий й відрекомендувався працівником оператора мобільного зв’язку. Він повідомив, що через певні технічні несправності мобільний номер протягом декількох годин буде заблоковано, а відтак запропонував чоловікові придбати новий стартовий пакет, аби він мав змогу в подальшому користуватися послугами зв’язку.
Чоловік без вагань придбав новий пакет. Цікаво, що напередодні до нього також телефонував представник фінансової установи й попросив повідомити реквізити банківського рахунку, що чоловік  й зробив. Вже через декілька днів тернополянин зрозумів, що його ошукали, адже аферист оформив на нього кредит на суму 4 тисячі гривень.
Відомості про подію внесено в Єдиний реєстр досудових розслідувань відповідно до статті 190 (шахрайство) Кримінального кодексу України, повідомили у пресслужбі обласної поліції.
Суть таких афер полягає у тому, що зловмисники відновлюють або замінюють картку дистанційно, можуть це зробити й без відома власника. Шахрай звертається до мобільного оператора з повідомленням про крадіжку телефону і проханням відновити сім-карту. Для цього відповідає на ідентифікаційне питання про останні дзвінки. Щоб знати номери, зловмисник може сам декілька разів набрати жертву та змусити її перетелефонувати.
Підробивши «сімку», шахраї реєструються в мобільному додатку банку. Як тільки вони отримують доступ до рахунку жертви, відразу переказують гроші на свої рахунки. Банк надсилає одноразові паролі та смс-повідомлення про операції вже на новий фінансовий номер, який зареєстрував шахрай.
Аби вберегти себе від махінацій, найкраще здійснити реєстрацію мобільного номера. Чим точніше ідентифікують особу, якій належить сім-картка, тим менший ризик. Є два варіанти: перехід на «контракт» або прив’язка свого pre-paid номера до паспорта.
Щоб здійснити заміну сім-картки, необхідно переконатися, що вона дійсно належить абоненту, який звернувся у відділення оператора зв’язку. Контрактні абоненти показують паспорт, а незареєстровані pre-paid абоненти проходять багатокрокову процедуру ідентифікації. Для цього користувач повинен назвати секретне слово, встановлене абонентом, два номери, на які він дзвонить найчастіше, серійний номер sim-картки, інші додаткові питання.
Також ви можете уточнити інформацію в оператора про можливу послугу: блокування самостійної заміни вашої SIM-картки сторонніми особами. Саме завдяки цьому можна надійно убезпечити кошти від зазіхань невідомих.
 

Теги: кримінал