Повідомити новину

Поширити:

Ідеологію реформи середньої освіти, що почне діяти в 2018 році, 18 серпня 2016 року під час педагогічної конференції «Про підсумки розвитку дошкільної, загальної середньої, позашкільної та професійно-технічної освіти у 2015/2016 навчальному році та завдання на 2016/2017 навчальний рік» в Будинку Уряду презентувала міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.
Міністр зазначила, що реформа орієнтована на те, щоб зробити випускника конкурентноздатним у 21-му столітті –  випустити зі школи всебічно розвинену, здатну до критичного мислення цілісну особистість, патріота з активною позицією, інноватора, здатного змінювати навколишній світ і вчитися впродовж життя.
Формула «Нової української школи» складається з 8 базових компонентів:

  1. Нового змісту освіти, заснованого на формуванні компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві.
  2. Педагогіки, що грунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками.
  3. Умотивованого учителя, який має свободу творчості й розвивається професійно.
  4. Орієнтації на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм.
  5. Наскрізного процесу виховання, який формує цінності.
  6. Нової структури школи, яка дозволяє добре засвоїти новий зміст і набути компетентності для життя.
  7. Децентралізації та ефективного управління, що надасть школі реальну автономію.
  8. Справедливого розподілу публічних коштів, який забезпечує рівний доступ усіх дітей до якісної освіти.

 
Виховний процес буде невід’ємною складовою усього освітнього процесу і орієнтуватиметься на загальнолюдські цінності. Виховання не буде винесено в окремі “заняття з моралі”. Формування характеру можливе лише через наскрізний досвід. Усе життя Нової школи буде організоване за моделлю поваги до прав людини та демократії.
Представлений варіант концепції не є остаточним, кожен може долучитися до обговорення та надіслати свою думку щодо концепції за адресою novashkola@mon.gov.ua.  У темі листа вказуйте “Обговорення Концепції”, у листі обов’язково зазначайте назву розділу, абзац і номер сторінки, яких стосуються ваші думки.
– Я хочу заохотити всіх, хто має таку можливість, об’єднуватися навколо ідей Нової школи освітян. Ми мусимо дивитися не тільки під ноги, плутаючись в сьогоднішніх проблемах, а йти вперед, – додала Лілія Гриневич.
Нині всі педагоги активно обговорюють нову освітянську концепцію, запропоновану міністром Гриневич.
– Я сподіваюсь, що  представлена нами концепція сприятиме суспільному прийняттю Нової української школи, це буде поштовхом для депутатів не зволікати з прийняттям потрібних освіті законів. Шановні колеги, реформ без інвестицій не буває! Є речі, які ми можемо зробити без грошей. Наприклад,  програми початкової школи було оновлено без грошей – все на голому ентузіазмі, але для того, щоб учитель підвищив свою кваліфікацію і був добре підготовленим до професії,  його соціальний статус повинен зростати, – зауважила Лілія Гриневич.
Вона зазначила, що низька зарплатня і, відповідно, статус вчителя у суспільстві сьогодні не дають можливості залучати успішних й талановитих дітей до цієї професії.

  • Ми не можемо далі так ставитися до вчителя, адже це демонструє, як держава оцінює їхню працю, – наголосила міністр освіти і науки України.

Отож, в результаті запровадження нової освітянської концепції в школі, перш за все, навчатимуть високої моралі, духовності, вчителі й учні стануть друзями, а професія педагога буде престижною і затребуваною. Дай Боже!
Анна РОМАНІВ