Повідомити новину

Поширити:

Вже не перший місяць триває ремонт автошляху Тернопіль-Дубно (ділянка траси М-19 Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече), яка є пріоритетною у місцевих дорожників. На замовлення Служби автомобільних доріг у Тернопільській області роботи здійснюються у Збаразькому районі.
Підрядна організація «ТехноБудЦентр» розпочала вкладання   шару щебенево-мастикового асфальтобетону (ЩМА). Ми поцікавилися в Службі автодоріг, що ж це за матеріал, і чому його почали застосовувати на Тернопільщині.
«Технологію щебенево-мастикового асфальту використовували в Україні лише на дорогах міжнародного значення, і вона виправдовує себе. Це – асфальт із підвищеним вмістом бітуму, який менше залежить від зміни температурних режимів, зазначив начальник організації Богдан Юлик. – На Тернопільщині це перший досвід укладання такого асфальтобетону. Він має низку переваг. На відміну від звичайного асфальтобетону, структура щебенево-мастичного має найвищу жорсткість. Вона виробляє передачу основної частини навантаження з поверхневого шару на нижчі шари за допомогою великих кам’яних частин матеріалу. Ця особливість сприяє зменшенню деформацій матеріалу покриття».
Щебенево-мастиковий асфальтобетон був розроблений у другій половині 1960-х років у Німеччині й одержав назву «Splittmastixasphalt» (SМА). Він з’явився як наслідок боротьби дорожніх служб Німеччини з інтенсивним руйнуванням дорожнього покриття й утворенням колії через зростання інтенсивності та вантажонапруженості автомобільного руху. За роки використання суміші ЩМА продемонстрували прекрасні експлуатаційні якості, технологія укладання й ущільнення мало чим відрізняється від звичайного асфальтобетону. Для цього використовуються звичайні катки і асфальтоукладальники.
«На трасі Тернопіль-Дубно ми стелимо п’ятисантиметровий шар ЩМА. Це робить наші дороги стійкішими до інтенсивного руху транспорту, менш пластичними під час спеки та міцнішими за будь-якої погоди», – додав Богдан Юлик.