Повідомити новину

Поширити:

З 1 жовтня діють лише електронні лікарняні. Лікарі заповнюють менше документів, що заощаджує їхній час, а пацієнтам не треба пам’ятати повну назву установи чи підприємства, де він працює, або її адресу — усе автоматично потраплятиме до системи.
Також не потрібно повторно йти до лікарні, якщо хвороба перебігає згідно з планом лікування. Лікарняний закриватимуть автоматично. Під час пандемії це важливо, адже людина зайве не контактуватиме з іншими громадянами, які прийшли в лікарню.
Що таке електронний лікарняний і як його оформлятимуть? Електронний лікарняний – це документ, який підтверджує тимчасову непрацездатність працівника. Щоб оформити лікарняний, потрібно звернутись до лікаря (закладу охорони здоров’я). А далі розпочинається робота лікаря: він відкриває лікарняний лист в електронній системі і підписує його своїм електронним підписом. Це означає, що медпрацівник несе повну відповідальність за дані, які він туди вносить. Спроба їх підробити, наприклад, видати лікарняний людині, яка не хворіла, може призвести до позбавлення лікаря і навіть закладу медичної ліцензії. За цим стежитимуть робітники Фонду соціального страхування. Лікар обов’язково вносить до системи найменування роботодавця, у якого працює пацієнт, та його податковий номер в Єдиному державному реєстрі, а тому працівник повинен знати податковий номер підприємства, на якому працює.
На підставі лікарського висновку в Реєстрі, який веде Пенсійний фонд України, формується запис з унікальним номером – єдиний реєстраційний номер листка непрацездатності. І саме після цього можна вважати, що електронний листок непрацездатності створено – лікарняний вже є підставою для нарахування виплат. Працівник має повідомити роботодавця про те, що захворів і звернувся до лікарні за оформленням е-лікарняного.
Як будуть оплачувати електронні лікарняні? Електронний лікарняний є підставою для: звільнення від виконання роботи; оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності; призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг відповідно до законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Нараховувати компенсацію з тимчасової непрацездатності будуть протягом десяти днів з дня закриття електронного лікарняного. Розмір виплат залишиться колишнім: від 50% до 100% середнього доходу застрахованої особи, залежно від стажу, розмір допомоги з вагітності та пологах – 100% середнього доходу.
Як роботодавець зможе перевірити е-лікарняний співробітників? Працівник повинен повідомити роботодавця про відкриття електронного лікарняного.
Щоб перевірити е-лікарняний, роботодавець або бухгалтер підприємства має зайти на портал Пенсійного фонду і за допомогою електронного підпису – в кабінет. В електронному кабінеті у розділі «Електронний реєстр листків непрацездатності» можна отримати інформацію за допомогою податкового номеру фізичної особи працівника.
Чи дізнається роботодавець про діагноз працівника з е-лікарняного? Як стверджують у МОЗ, однозначна відповідь “ні”. Адже до Пенсійного фонду потрапить лише та інформація, яка необхідна для нарахування виплат, зокрема, про причину непрацездатності, період тимчасової непрацездатності, а також прізвище лікаря, який виписав е-лікарняний. Тож ні роботодавець, ні Пенсійний фонд не будуть володіти інформацією про діагноз працівника.