Власники “маршруток” Тернополя, регулярно піднімають питання про підвищення плати за проїзд. Тепер подавай їм збільшення тарифу одразу на 25 % – до 4 гривень. Звичайно, є економічні чинники даної ситуації, але чи вони такі вже вагомі, зважаючи на зубожіння простого українця.
Мотивація: ріст цін на пальне, запчастини, збільшення заробітної плати водіям, амортизаційні витрати і т.д. Звісно, проблема існує, потрібно враховувати всі “за” і проти”, але…
Зазвичай, транспортники мають звичку тиснути на міську раду. Наразі дивує позиція головного транспортника обласного центру Ігоря Мединського, який рекомендує не вступати у конфронтацію з автоперевізниками, бо вони можуть зупинити транспорт і тоді місто буде паралізоване. Невже ці перевізники працюють бездоганно, щоб «викручувати» руки владі? Ні для кого не секрет, що автобуси стабільно з’їжджають з маршруту, особливо у вечірню пору, бо їм, виявляється, недоцільно їздити через… малу виручку. Про це неодноразово доводилось чути від самих водіїв, які цього не приховують від пасажирів. По-друге, все частіше тернополяни мають претензії до маршруток, частина з яких на вихідні зовсім не виїжджає на маршрут. Потрібно ставити жорсткіше питання і щодо наявності в автобусах GPS-навігаторів (відповідна норма була прописана у їхніх договорах). Через їх відсутність або свідоме відключення не завжди профільному управлінню вдається відслідковувати добросовісність роботи водіїв маршрутних автобусів. Та й прості мешканці Тернополя, які користуються сайтом «detransport.com.ua», через приховування даної інформації мають певну незручність, пише gazeta1.
Міська рада свого часу пішла власникам автобусів назустріч, зменшивши число осіб, які можуть їхати по пільгах (з 6-ти до 3-ох). Якщо так гостро стоїть питання збільшення тарифу на проїзд в автобусах, тоді потрібно повернутися до попередніх років, коли маршрутні автобуси перевозили до шести пільговиків. Так, «маршрутникам» ніхто не компенсує за перевезення пільговиків (вони нарахували, що таких возять у рік на 34 млн. грн.), але ж не потрібно забувати, що ті ж будівельники, працюючи на ринку, сплачують 6 відсотків на розвиток інженерної мережі міста. Тому і власники автобусів мали б взяти на себе соціальну складову, а не лише говорити, що в них низькі заробітки. Більше того, думаю, їм потрібно відійти від практики величезних прибутків. Минулися ті часи. Потрібно затягнути пояси і попрацювати трішки для тернополян, адже більшість мешканців міста, незважаючи на знецінення гривні, заробітну плату ніхто не підвищував.
Також маю запитання щодо суми пропонованого до збільшення тарифу. Маршрутники вимагають, щоб він становив 4 грн., надаючи розрахунки аж на 4,94 грн. Не так давно один із депутатів міської ради (до речі, працює у даній сфері), який, як це і має бути, став на бік тернополян, і зробив свої розрахунки. За його даними, тариф має бути не більшим 2,60 грн. Нехай, можливо, його розрахунки зроблені “на око”, але потрібно шукати “золоту середину”. Тобто тариф 3 грн., у крайньому разі 3,5, мав би бути оптимальним.
teren.in.ua