Мінфін проаналізував критичну ситуацію з виплатою заробітної плати педагогічним працівникам закладів загальної середньої освіти. Однією з причин такого стану, за позицією Міністерства, є наявність малокомплектних шкіл та неефективна і неоптимальна мережа закладів загальної середньої освіти, зокрема надлишкове утримання понад 5 тис. класів. Як наслідок, утримання неефективної мережі призводить до здорожчання вартості навчання одного учня.
У листі подається перелік громад, у яких найвища вартість навчання 1 учня. Також в ньому містяться рекомендації місцевим органам влади щодо вирішення ситуації з дефіцитом коштів у бюджетах громад у цілому в регіонах та заходи з попередження виникнення такої заборгованості у наступному бюджетному періоді.
Мінфін констатує, що збільшення у поточному році видатків для бюджетів міст обласного значення, районних бюджетів та бюджетів обʼєднаних територіальних громад має здійснюватись, у першу чергу, за рахунок зменшення видатків обласного бюджету, а не шляхом зменшення видатків по тим бюджетам, у яких функціонує оптимальна мережа закладів освіт.
– АМУ ще 7 червня 2018 року під час розширеної наради під головуванням Першого віце-премʼєр-міністра України С. Кубіва аргументувала необхідність перерозподілу містам та ОТГ коштів із залишків освітньої субвенції саме з обласних бюджетів. Тому ми не схвалили перерозподіл коштів освітньої субвенції, що був проведений 5 вересня 2018 року, у частині перерозподілу коштів Чернігівської області, який фактично було проведено за кошти бюджетів обʼєднаних територіальних громад. Цього АМУ не погоджувала. По суті, постраждали громади, які забезпечили функціонування оптимальної мережі закладів освіти. Сподіваємось, що позиція Мінфіну буде врахована ОДА і найближчим часом ситуація з виплатою заробітних плат педагогічним працівникам закладів загальної середньої освіти у містах та ОТГ стабілізується, ‒ зауважила аналітик Аналітичного центру АМУ Людмила Мозгова.
Аналітичний центр АМУ