Повідомити новину

Поширити:

Приміський потяг – це швидкий і надійний спосіб дістатися з передмістя до великого міста. Але в українських реаліях – не завжди комфортний. Рухомий склад електричок часто застарілий, потягів не вистачає, у пікові години вагони забиті пасажирами вщент. Змінити ситуацію на краще можуть тільки спільні зусилля «Укрзалізниці» та місцевої влади у кожному конкретному регіоні.
Більше безпеки і комфорту
Уже не перший рік залізничники вивчають можливості з оновлення електричок. Розглядаються різні варіанти: від закупівлі вживаних німецьких електропоїздів до самостійної модернізації наявних. Наприклад, у лютому відбулась виставка сучасних розробок елементів салонного інтер’єру вагонів електропоїздів, яку організувала «Укрзалізниця». На ній можна було побачити нові вагонні меблі для приміських потягів.
Член правління «Укрзалізниці» Олександр Перцовський розказує: «Вирішили не просто йти за незмінними багато років регламентами, а запросили ключових постачальників обладнання до нас на виставку представити свої нові рішення для приміських потягів – сидіння та інші вагонні меблі, віконні та дверні групи, туалетні системи тощо».
За словами Перцовського, оновлення приміських електричок є ініціативою самої УЗ, тож компанії важливо мінімізувати витрати на ремонт, а кожна зекономлена гривня піде на те, щоб зробити більше секцій. Залізничники кажуть, попри наявні розробки, самостійно оновити електрички не вийде. Кілька років тому в «Укрзалізниці» порахували, що проєкт оновлення міських електричок Києва коштуватиме приблизно 4 мільярди гривень. Тож без участі місцевої влади не обійтись.
Водночас модернізація не стоїть на місці. Уже незабаром у приміських поїздах з’являться камери спостереження, які дозволять машиністу контролювати ситуацію у вагонах. Також буде встановлена так звана «червона кнопка» для виклику правоохоронців. Вона дозволить викликати поліцію на наступну станцію,якщо виникатимуть проблеми через неналежну поведінку деяких пасажирів. Таким чином в «Укрзалізниці» хочуть підвищити рівень безпеки у потягах та не порушувати розклад руху.
Компенсації за пільговиків і співпраця на місцях
В «Укрзалізниці» наголошують, що приміські пасажирські перевезення є найбільш збитковим напрямом. Адже компенсації за пільговиків, які має виплачувати місцева влада за надані послуги, не покривають навіть мінімальних витрат. Так, за 2020 рік органи місцевої влади заборгували підприємству понад 200 млн грн компенсацій за проїзд пільгових категорій населення в електричках. Тож тепер залізниця пропонує владі на місцях публічні договори про надання послуг з приміських перевезень.
«Підхід простий: є договір – є електричка та якісний сервіс, немає договору – будемо обслуговувати напрямки за залишковим принципом. Іншого варіанту впливу на місцеві органи влади у нас практично немає», – пояснює очільник УЗ Володимир Жмак.
Там, де є співпраця із місцевою владою, приміські поїзди ходять стабільно і навіть з’являються нові маршрути.
Всього в Україні курсує понад 650 приміських поїздів, але цього досі недостатньо. Аби українська електричка стала схожа на німецьку, належить чимало зробити: збільшити кількість маршрутів, зменшити інтервал руху до 20-30 хвилин, попрацювати над комфортом всередині вагонів. Для цього знадобиться чимало часу і грошей, але у підсумку зусилля повинні окупитися.