Повідомити новину

Поширити:

У дні розпродажів та максимальних знижок не піддатися спокусі купити щось зі знижкою майже неможливо. У цей час можна легко придбати товари, які не підійшли за кольором чи фасоном. Як діяти у таких випадках, чи можна повернути товар, який придбано під час розпродажу?

Як правило, акція, розпродаж або знижка застосовують як один із елементів рекламної кампанії для підвищення продажів товарів. Тимчасова або термінова знижка, обмеження в термінові є головними мотиватором до покупки. Таким чином, покупець немає часу на обдумане рішення при покупці акційного товару.

Плануючи покупку під час розпродажу, також доцільно запитати у продавця про причини зниження ціни на акційні товари. Адже акційні пропозиції можуть стосуватися товару із певними дефектами, а саме подряпинами, пошкодженням упаковки тощо. Проте, це можуть бути і речі належної якості, наприклад, несезонний одяг, стара колекція тощо. Якщо ж продавець попередив вас, що товар має певні недоліки, але ви все одно спокусилися на привабливі «мінус 70%», у такому випадку ви не маєте права вимагати повернути за нього кошти або обміняти його на товар належної якості.

У решті випадків, купивши товар під час розпродажу, споживач має такі ж права, як і купуючи товар без акції. Після публічного повідомлення про початок проведення розпродажу, застосування знижок або зменшення ціни до споживачів повинна доводитися інформація про ціну продукції, що була встановлена до початку проведення відповідного розпродажу, застосування знижок або зменшення ціни, а також ціну цієї ж продукції, встановлену після їх початку.

Стаття 9 Закону України «Про захист прав споживачів» визначає, що споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

Такий обмін відбувається протягом чотирнадцяти днів, не враховуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.

Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром, або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.

У випадку, коли на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов’язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.

Всі розрахунки при розірванні договору купівлі-продажу із споживачем провадяться відповідно до вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше семи днів.  Для повернення грошей за товар покупець має звернутися до продавця і написати заяву на повернення коштів (як правило, в магазині є стандартний бланк повернення, в якому необхідно вказати персональні дані); повернути придбаний товар в цілій упаковці з повною комплектацією, зазначеною в технічній документації (техпаспорті)  та  надати квитанцію про покупку, товарний або касовий чек.

Варто знати про перелік товарів належної якості, визначений Кабінетом Міністрів України, що не підлягають обміну (поверненню) за будь-яких обставин. У список потрапили такі товари: ліки, медичні інструменти, прилади та апарати, предмети санітарної гігієни. Крім того, обміну та поверненню не підлягають деякі непродовольчі товари: панчішно-шкарпеткові вироби, постільна та натільна білизна, косметика, парфумерія, товари для новонароджених, інструменти для манікюру і педикюру, ювелірні вироби, друкована продукція, ювелірні вироби з дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння, аудіо-, відеокасети, диски, фотоплівки, фотопластинки, фотографічний папір, корсетні товари, пір’яно-пухові вироби, дитячі іграшки м’які, дитячі іграшки гумові надувні, зубні щітки, мундштуки, засоби для гоління, гребінці та щітки масажні, сурдини (для духових музичних інструментів), скрипічні підборіддя, рукавички, тканини, тюлегардинні і мереживні полотна, килимові вироби, метражні товари в аерозольній упаковці, друковані видання, лінійний та листковий металопрокат, трубна продукція, пиломатеріали, погонажні (плінтус, наличник), плитні матеріали (деревноволокнисті та деревностружкові плити, фанера) і скло, нарізані або розкроєні під розмір, визначений покупцем (замовником), вироби з натурального та штучного волосся (перуки).

 

Теги: аналітика