Тернопільська міська рада та КП «Тернопільелектротранс» намагаються йти в ногу з часом. А тому вже незабаром поряд зі звичайними одноразовими проїзними квитками буде запроваджено, за закордонним аналогом, квитки тривалого користування у вигляді безконтактних карток. Їх буде два види і чотири типи, причому кожен з них дозволятиме пасажиру економити на проїзді від 12 відсотків і більше.
Зараз на проїзд у тернопільських тролейбусах існує місячний проїзний квиток у паперовому вигляді. Його вартість однакова як для дорослих, так і для студентів та учнів і становить 223,20 грн. Попит на такий проїзний обмежений.
– Оскільки подібні проїзні не мають популярності та вже пережили себе, ми пропонуємо варіант, який дає нам можливість система АСОП та ОП, а саме – створити проїзні квитки тривалого користування у вигляді безконтактних карток. Дана картка буде запрограмована на два види місячних проїзних – громадський та пільговий (студентський та учнівський). У кожному з них будуть чотири типи проїзних квитків: «Економ» (включає 46 їздок), «Стандарт» (60), «Преміум» (90), «Безліміт» (необмежена кількість їздок). Система розроблена таким чином, що, у залежності від обраного пакета, пасажир економить на проїзді в середньому 15 відсотків, – розповів начальник сервісного відділу обслуговування АСОП та ОП служби руху КП «Тернопільелектротранс» Тетяна Фурман.
Зауважимо, що ці картки будуть неперсоніфіковані, тому їх можна передавати як членам сім’ї, так і працівникам підприємств та організацій, а також знайомим. Більше того, під час однієї їздки таким квитком можуть скористатися кілька чоловік, відповідно з картки буде знято певну кількість їздок. Зауважимо, що на картці «Безліміт» встановлено так званий тайм-аут валідації тривалістю 5-10 хвилин. А все для того, щоб не було випадків, коли її власник… «платить за всіх!»
Зазначимо, строк дії подібних проїзних квитків обмежується 30 днями, а їздки не переносяться на наступний місяць. Разом з тим, важливо, що місяць рахуватиметься не з 1-го числа, а з дня придбання або поповнення проїзного квитка тривалого користування.
Кожен пасажир може на власний розсуд вибрати той чи інший тип проїзних квитків (причому ніхто не забороняє користуватися традиційним одноразовим квитком). До прикладу, проїзний «Економ», кажуть у КП «ТЕТ», зручний для тих осіб, які їздять зазвичай на роботу і з роботи. Місяць у середньому має 21 робочий день, відповідно людина здійснює 42 їздки плюс одна-дві – на вихідні. Картка типу «Стандарт» зручна для осіб, які активно пересуваються по місту не лише під час робочого дня, а й після роботи, картка «Преміум» підійде для активних людей, які багато їздять громадським транспортом протягом усього тижня, в тому числі на вихідні. А пакет «Безліміт» зручний для організацій, чиї працівники по кілька разів на день переміщаються з однієї частини Тернополя в іншу. Особливо популярними нові картки мають стати для тих студентів, які навчаються у вузах, корпуси яких розкидані по всьому місту.
Зауважимо, що право на проїзд за такою карткою дасть не лише її наявність. Підтвердженням права на проїзд є разовий квиток, видрукуваний за допомогою валідатора з інформацією про факт зняття їздки з картки. У випадку відсутності разового квитка, проїзд вважається неоплаченим.
Щодо вартості проїзних квитків тривалого користування, то нині відповідні служби тролейбусного депо проводять розрахунки. Однак вже зараз можна говорити, що подібне нововведення буде вигідне як тролейбусникам, так і пасажирам. Перші, отримавши одразу «живі» гроші, зможуть по-іншому планувати господарську діяльність (оперативно вкладати кошти у ремонт та закупівлю транспортних засобів, тощо). Інші отримають економію у вигляді бонусних їздок.
Проїзні квитки тривалого користування матимуть вигляд безконтактних карток, схожих на банківські. Придбати або поповнити їх буде можливість у понад 15-ти пунктах продажу, які розмістять по всьому Тернополю.
До запровадження нового порядку Тернопільська міська рада та КП «Тернопільелектротранс» хочуть прислухатись до думки тернополян з цього приводу. На сайтах міської ради та підприємства стартує опитування для визначення побажань населення.
Віталій Попович («Номер один»)