Складний вибір автомобіліста: уживаний «німець» чи «колимага» національного виробника

Середній вік автомобілів в Україні – 20 років. 90% доріг у нашій державі потребують ремонту. Середня зарплата –  6 324 грн. Сукупно все це породжує жахливу статистику: понад 3 тисячі загиблих і 20 тисяч травмованих у ДТП в рік. На жаль, такі страшні цифри ми змушені будемо спостерігати ще не один рік, адже переважна більшість українців не в змозі придбати новий, а значить безпечний автомобіль. Водії купують автівки з пробігом  (так звані «б/к») чи їздять на автомобілях з іноземною реєстрацією. Тимчасом, як у Європі за 2000 євро можна купити цілком пристойне авто з, як мінімум, двома подушками безпеки. В Україні за такі гроші – це лише «Жигулі» чи з’їжджений автомобіль європейського виробництва 1980-х років.

Вітчизняний автомобіль vs «іномарка»

Ще за часів СРСР нам намагалися втовкмачити, що автомобіль – це розкіш, а не необхідність чи засіб пересування. Навіть сьогодні ми часто вживаємо термін «іномарка», маючи на увазі, що справді якісні машини можуть виробляти лише за кордоном.

Але є автомобілі, які збирають на заводах в Україні. Щоправда, назвати їх автівками вітчизняного виробництва дуже важко. Адже  світові виробники лише орендують або купують площі для складання авто в Україні.

Найвідоміші з таких виробників – Chery і Chevrolet. Також гарно влаштувалися в нас корейські автовиробники. Наприклад, машини під маркою SsangYong збирають у Кременчуці, там же з’являються на світ новенькі Geely. Але чому частина українців не  довіряє таким автівкам та навіть вважають їх небезпечними?

«Ви колись бачили ДТП з трьома трупами? Нещодавно таке сталося у селі на Львівщині. Загинули троє пасажирів автівки Geely, яку складають в Україні. Справа в тому, що такі машини не обладнані подушками безпеки. А нашій державі вигідно, щоб ми купували саме такі новенькі авто. Натомість навіть Volkswagen 1999 року випуску набагато безпечніший, хоча привезений з-за кордону», – розповідає активіст  тернопільського осередку ГО «Авто Євро Сила» Віктор Лехман.

«Євробляхи»: водії – за, влада – проти

Віктор надає перевагу автівкам європейського виробництва. Аби не переплачувати, свого залізного коня він придбав за кордоном. Відтак, в Україні їздить з єврономером.

За офіційними даними, в Україні – 790 тис. автівок з іноземною реєстрацією, проте в «Авто Євро Силі» кажуть, що понад 2 млн. Водії вигадали безліч схем, як придбати машину за кордом і, не розмитнюючи її, їздити дорогами України. Щоправда, сьогодні вони готові від них відмовитися, якщо влада прислухається до їхніх вимог.

Відтак водії організовують автопробіги на підтримку законопроектів, які дозволять українцям купувати автомобілі у Європі за доступними цінами. Акція відбулося і в Тернополі.

«Сьогодні тут зібралося майже півсотні водіїв автомобілів на «єврономерах». Ми їздимо і не знаємо, що на нас чекає завтра. Адже на засіданнях комітетів Верховної Ради України з питань податкової та митної політики розглядають такі законопроекти, маючи на меті заборонити пересування авто з іноземними номерами. Автором одного з таких скандальних законопроектів є Максим Бурбака.

Згідно з цим проектом, усі, хто користуються автомобілями з іноземною реєстрацією на території України, навіть якщо це мешканці інших країн, мають сплачувати по два євро на день.

На щастя, за цей законопроект не проголосували. Активісти нашої організації подали інший. Зокрема, українець, купуючи автівку в Європі, повинен самостійно перетнути на ній кордон. Тобто, це дає можливість відразу зрозуміти, за ким числиться машина. А також власники таких автівок повинні сплачувати по 200 євро в рік у казну нашої держави. Ці кошти мають бути спрямовані на ремонт доріг», – розповів активіст Віктор Лехман.

Купувати не за схемами, а за правилами

Водії заявляють, що готові відмовитися від будь-яких схем, діяти у правовому полі. Але, водночас, просять владу зрозуміти, що у більшості громадян немає коштів, аби придбати автівку в офіційного дистриб’ютора.

«Якщо за кордоном я можу купити авто за 5 тисяч євро, то в Україні така ж машина, але з нашими номерами, вартуватиме вже 10-15 тисяч», – підсумував Віктор Лехман.

Що буде з автівками з єврономерами, можуть вирішити вже цього тижня.  Чи прислухається влада до водіїв, чи й надалі просуватиме вітчизняні авто – покаже час. Натомість тернополяни кажуть, що проводитимуть автопробіги, аби їх почули. До прикладу, цієї суботи автопробіг стартував від «Маяка». Маршрут пролягав біля ТНПУ, вулицею Руська, проспектом Степана Бандери, повз ТЦ Подоляни і вулицею Замкова до відправної точки.

Щоправда, патрульні не регулювали рух автоколони, хоча активісти повідомляли про акцію.

Наталя ЛУКІВ

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*