Тернопільщина – одна з найбільш газифікованих областей. Понад 200 тисяч споживачів мають у своїх домівках блакитне паливо. І як зауважив начальник об’єднання ПАТ «Тернопільгаз» Олег Караванський, газова труба біля сільської хати – це ознака наближення до цивілізації і запорука того, що село не приречене.
Аби у кожній домівці було тепло і українці не вираховували кожен спалений кубометр газу, уряд запровадив субсидії, частину коштів за блакитне паливо покриває держава. 80% населення Тернопільщини отримують державну допомогу. Але не всі знають, як правильно використовувати субсидію на газ, як подавати покази, чому кожних шість місяців до вашої домівки навідуються працівники газового господарства. Відповіла на ці питання начальник відділу обліку газу та роботи з населенням Тамара Підгайна.
– Тамаро Романівно, розкажіть, коли закінчується опалювальний сезон?
– Для споживачів, які використовують природний газ для індивідуального опалення своїх осель, сезон завершується 30 квітня. Тому ми просимо з 1-го по 5-те травня включно подати показники лічильників. Але це мають бути достовірні дані. Адже, якщо показники завищені споживачами в кінці опалювального періоду, газові господарства не можуть виконати комерційне балансування газорозподільної системи. Тобто виходить, що населення використало природного газу більше, аніж ми отримали, а потім протягом кількох місяців – недостача.
Щоб цього не допустити, наприкінці квітня і на початку травня показання лічильників газу будуть перевіряти працівники газового господарства. Наголошую, що вони мають право здійснити фотофіксацію показів. Така практика запроваджена, аби уникнути помилок та підтвердити достовірність показів. Наприклад, в Італії не лише контролер зобов’язаний фіксувати показник на спеціальний пристрів, а й споживачі щомісяця передають їх за допомогою фото.
– А щодо залишків субсидії, її перекинуть на наступний опалювальний сезон?
– Звісно. Адже отримувач субсидії має сплачувати за спожиті послуги їх фактичну вартість з урахуванням розміру призначеної субсидії. Якщо сім’я протягом місяця економно споживала послуги менше нормативу, і вартість спожитих послуг менше розміру призначеної субсидії, то цього місяця взагалі може не платити за послуги. Залишки невикористаної субсидії можна використати в наступних місяцях.
Водночас, після закінчення опалювального періоду суми невикористаних субсидій на оплату опалення повертаються до бюджету. При цьому частина невикористаної суми субсидії в еквіваленті вартості 100 куб. м природного газу не повертається, а залишається на особовому рахунку отримувача субсидії в організації і може бути використана для оплати послуг у майбутньому.
– Як правильно подавати покази лічильника?
Це можна зробити двома способами. За допомогою телефону та он-лайн, зареєструвавшись на сайті ПАТ «Тернопільгаз» в особистому кабінеті. До слова, більше 10 тисяч побутових споживачів вже зареєструвались в особистому кабінеті і дуже задоволені цією послугою. Адже система зручна у користуванні. Більше того, послугою можуть користуватися одразу декілька членів родини, які мають пароль доступу. Тобто, якщо ваша мама чи бабуся проживає у селі і не має доступу до Інтернету, ви можете їй допомогти.
Щодо телефонного зв’язку, то з 1 квітня 2017 року для споживачів ПАТ «Тернопільгаз» запрацювали нові багатоканальні цифрові лінії зв’язку. Це дає змогу операторам працювати відразу з кількома вхідними дзвінками. Телефонувати варто за номерами телефону:
Укртелеком – 035 2 519 904;
Київстар – 097 0 519 904;
Водафон – 095 0 519 904.
Зателефонувавши за вказаними номерами, споживачі газу можуть вирішити широкий спектр питань. Зокрема, реєстрація в особистому кабінеті, подання показників лічильника, питання щодо приєднання об’єктів замовників до газових мереж, роз’яснення з питань, що стосуються розподілу природного газу, а також надання інформації щодо роботи управлінь та дільниць оператора ГРМ ПАТ «Тернопільгаз».
Працюють телефонні лінії з понеділка по четвер з 8 год. по 17 год., в п’ятницю з 8 год. по 16 год.; субота, неділя — вихідні.
Також хочу звернути вашу увагу, що за номером «гарячої лінії» контакт-центру ПАТ «Тернопільгаз» 0 800 500 904 приймають виключно звернення та скарги споживачів природного газу Тернопільської області.
Наталя ЛУКІВ