Повідомити новину

Поширити:

Президент України подав до Верховної Ради України проект Закону України «Про основи національного спротиву» (реєстр. 5557). Законопроект, окрім назви та назв розділів, фактично містить положення, що регулюють питання територіальної оборони України. Таким чином даний зареєстрований проект Закону нехтує Конституцією України та суперечить Регламенту Верховної Ради України.
Варто зауважити, що проект Закону України «Про територіальну оборону України» (реєстр. 4504) був зареєстрований у Верховній Раді України 16 грудня 2020 року та відповідно да даних офіційного веб-сайту ВРУ 21 грудня 2020 року був наданий на ознайомлення народним депутатам України.
Відповідно частини 1 статті 100 Регламенту Верховної Ради України проєкт Закону України «Про основи національного спротиву» (реєстр. 5557) міг би бути зареєстрований, як альтернативний законопроєкт, адже альтернативними вважаються законопроекти, які містять положення, що регулюють однакове коло питань та повторюють за суттю положення щодо регулювання одних і тих же суспільних відносин.
Однак, на час реєстрації проєкту Закону України «Про територіальну оборону України» представники Офісу Президента України не вважали за потрібне працювати у конструктивному руслі та відповідно до законів України, що чітко регламентують строк:  «альтернативний законопроект може бути внесений не пізніш як у 14-денний строк після дня надання народним депутатам першого законопроекту з відповідного питання».
«Фактично Регламент Верховної Ради убезпечував парламент від прийняття Законів України, що регулюють однакове коло питань та тих же суспільних відносин. Адже з таким же успіхом та за політичної волі Офісу Президента України, можна прийняти законопроект, який назвати Закон України «Про Основний Закон» і зробити паралельну Конституцію України. Саме тому парламентські процедури є чітко регламентовані і їх потрібно дотримуватися задля убезпечення країни від нормативного колапсу», – наголошує народний депутат України Андрій Шараськін.
Варто зауважити, що після реєстрації проекту Закону України «Про територіальну оборону України» (реєстр. 4504) жодних інших процедур щодо законопроекту профільний Комітет, очолюваний представником президентської фракції, за увесь час не здійснював, і навіть не розглядав на своїх засіданнях майже півроку.
До авторського колективу проєкту Закону України «Про територіальну оборону України» входять:
– Шараськін Андрій Андрійович – народний депутат України (фракція «Голос»);
– Веніславський Федір Володимирович – народний депутат України (фракція «Слуга народу»);
– Генерал-майор Кривонос Сергій Григорович – Заступник Секретаря Ради національної безпеки і оборони України;
– Майборода Ганна Анатоліївна – співголова Ради Волонтерів при Міністерстві оборони України,
– голова правління Громадської організації “Всеукраїнське об’єднання «Патріот»;
– Бондаренко Станіслав Вікторович – адвокат;
– Гадзевич Ольга Михайлівна – адвокат;
– Шуліма Дар’я Володимирівна – адвокат;
– Лапін Олексій Олександрович – представник Громадської Ради при Міністерстві оборони України, експерт Громадської організації «Український Легіон»;
– Гордієнко Андрій Валентинович – голова правління Руху сприяння територіальній обороні України;
– Диханівський Віктор Михайлович – експерт Руху сприяння територіальній обороні України;
– Поліщук Віталій Валерійович – експерт Руху сприяння територіальній обороні України;
Голубчик Олександр Сергійович – перший заступник голови правління Громадської організації «Український Легіон».