Повідомити новину

Поширити:

Якби роботу вентилятора охолодження двигуна порівняти із витвором мистецтва у фільмі, то він би грав епізодичну, але дуже важливу роль.

Вентилятор радіатора є одним із найпростіших пристроїв в автомобілі, і водночас одним із найскладніших елементів системи охолодження. Його поломки дуже часто стають причиною проблем з охолодженням і перегрівом двигуна. Тому купити вентилятор охолодження двигуна і вчасно його замінити в разі поломки.

Вентилятор радіатора — і його місце в системі охолодження

Система охолодження захищає двигун від перегріву, відбираючи від нього непотрібну кількість тепла та відводячи його через радіатор. Водночас система охолодження підтримує оптимальну температуру двигуна, завдяки чому двигун має оптимальні умови роботи, споживає мало палива, забезпечує високу продуктивність і викидає мало забруднюючих речовин. Вентилятор радіатора підтримує природний потік повітря через ребра радіатора, який виникає під час руху на високих швидкостях. Під час повільної їзди в пробках або на гірських поворотах цей потік може бути занадто низьким.

Велику кількість вентиляторів охолодження повітря ви можете знайти за посиланням https://ukrparts.com.ua/category/ventilyator-ohlajdeniya-dvigatelya/c-158/.

Вентилятор радіатора — будова

Сам вентилятор складається з вентилятора з лопатями відповідної форми (зазвичай із пластику), підшипника, який дозволяє вільно рухатися пропелеру, приводу та кріплення. Найчастіше вентилятор просто кріпиться до радіатора.

Використовуються два види вентиляторів:

  • штовхач — монтується перед радіатором, вентилятор створює потік повітря, спрямований на «ребра» радіатора (рідкісне рішення);
  • тяговий — вентилятор монтується за радіатором. Вентилятор витягує гаряче повітря з радіатора й направляє його потік на двигун (дуже популярне рішення).

Які бувають типи вентиляторів зі змінним приводом? Можна виділити такі види вентиляторів:

  • вентилятор з електроприводом. Він активується датчиком температури або датчиком обертів двигуна;
  • вентилятор, оснащений муфтою з приводом від клинового ременя;
  • вентилятор із приводом від гідравлічного двигуна

Вентилятор радіатора — симптоми несправності

Найпоширенішими симптомами несправності вентиляторів, що приводяться в дію електродвигунами, є:

  • підвищення температури теплоносія,
  • вентилятор не включається,
  • постійна робота вентилятора.
  • керуючого електромагнітного клапана.
  • механічне пошкодження лопатей вентилятора — таке може статися після удару каменем;
  • знос підшипників осі вентилятора — завжди є шум;
  • сильна вібрація вентилятора під час роботи — причина в неправильному монтажі.

Що робити, якщо в дорозі відмовив вентилятор?

Якщо вентилятор радіатора не працює, зупиніться в безпечному місці, вимкніть двигун, відкрийте капот і зачекайте приблизно 20 хвилин, поки двигун охолоне. Потім, залежно від використовуваної конструкції, ви можете перевірити, чи є в системі відповідну кількість охолоджуючої рідини, чи не обірвані кабелі живлення, чи не витікає масло з вискомуфти, чи не забитий поліклиновий ремінь, чи не зламано, чи має він відповідну напругу, чи є відповідна кількість масла в системі гідропідсилювача керма.

Ви також можете самостійно перевірити, чи не перегорів запобіжник, який відповідає за роботу вентилятора. Згорілий електродвигун неприємно пахне й заважає лопатям вентилятора вільно обертатися руками. Якщо вискомуфта пошкоджена, а двигун прогрітий, вентилятор повинен чинити значний опір при спробі рухати свої лопаті (звичайно, при вимкненому двигуні та включеному запалюванні).

Також варто пам’ятати, що несправність вентилятора не завжди викликає миттєві симптоми. Якщо ви часто подорожуєте на короткі відстані й рідко стоїте в пробках, природного потоку повітря може бути достатньо для охолодження охолоджуючої рідини. Про несправність вентилятора можна дізнатися лише тоді, коли ви застрягли в пробці або збираючись у далеку дорогу. Тому варто постійно перевіряти роботу вентилятора, особливо перед відпусткою чи маршрутом у гори. Також не забувайте дивитися на покажчик температури охолоджуючої рідини — він повинен весь час знаходитись посередині шкали. Значні коливання можуть означати, що вентилятор радіатора не працює.

Вентилятор виглядає простою частиною, але це не так. Тому, якщо ви помітили будь-які ознаки поганої роботи або інші проблеми із системою охолодження, варто знайти автомайстра, який швидко визначить поломку та усуне її.