Повідомити новину

Поширити:

 
Дві дороги державного значення М-12 Стрий – Тернопіль – Кропивницький – Знам’янка та обхід Тернополя Р-41 є частинами транснаціонального коридору Go Highway. На першому автошляху нещодавно завершили поточний середній ремонт, роботи на другому – ще тривають. В.о. начальника Державного агентства  автомобільних доріг України Славомір Новак проінспектував якість та хід ремонтних робіт.
Керівник Укравтодору зазначив, що наш регіон належить до п’ятірки кращих областей щодо освоєння коштів та рівня проведення ремонтів доріг.
«У вас рівень виконання робіт на сьогодні становить 87%. А по країні маємо 67%. Але навіть 67% – це також переконлива цифра. Середній рівень виконання робіт в Європі на цю частину будівельного сезону складає 70%. Тобто можна сказати, що за два роки ми досягли європейського рівня. А Тернопільщина – навіть перегнала», – зазначив Славомір Новак.
Він також наголосив, що наступного року рівень фінансування дорожньої галузі в країні зросте, в області спрямують близько 17 мільярдів гривень.
«Згідно з законом про дорожній фонд, рівень фінансування в наступному році зростає до 75-ти відсотків надходжень з акцизів (цього року – 50%). Тому плануємо масштабні серйозні роботи. Зростає також субвенція на ремонт місцевих доріг. Цього року – 11 мільярдів гривень, в наступному – 17. Тернопільській області надали 312 мільйонів, в наступному році – близько 500 мільйонів гривень», – зауважив в.о. начальника Укравтодору.
Головний дорожник країни також розповів і про те, як в Україні контролюють та перевіряють якісь проведених робіт.
«По-перше, ми створюємо нову систему контролю якості. Маємо централізовану установу, яка підпорядкована безпосередньо керівництву Укравтодору. Підписали з нею договір на цей рік. Завдяки цьому контрактові якість робіт перевіряють під час їх проведення, а потім – після завершення. Отже оплата здійснюється лише після перевірки. Також є ще один рівень контролю якості виконаних робіт – обласний. Місцевий САД укладає договори з різними експертами щодо контролю якості», – наголосив Славомір Новак.
Також чиновник додав, що з цього року всі контракти, які були підписані службами автомобільних доріг, мають обов’язкову гарантію на середні ремонти – мінімум 5 років, а на капітальні – мінімум 10. Це означає, що впродовж цього часу підрядник повністю відповідає за дорогу і зобов’язаний усувати недоліки.
Водночас голова обласної державної адміністрації Степан Барна зазначив, що цього року, порівняно з 2015, фінансування ремонту доріг державного значення на Тернопільщині зросло більш ніж на мільярд гривень.
«Ми сьогодні прагнемо завершити реалізацію проекту дороги М-19. У нас ще залишилась протяжність в межах 20-ти кілометрів – від Вишнівця до Білокриниці. Очікуємо, що матимемо можливість реалізувати цей проект вже цьогоріч та в такий спосіб з’єднати якісною дорогою Тернопіль із Рівним. Для нас також важлива робота і в південному напрямку. Проект Тернопіль – Івано-Франківськ дасть можливість скоротити протяжність маршруту від Києва до Яремче щонайменше на 100 кілометрів.
До слова, про кілометри, як розповів Славомір Новак, кілометр відновленої дороги, якщо це середній ремонт, коштує 14-15 мільйонів гривень. Якщо капітальний, вартість зростає до 20-22 мільйонів.
Тетяна ВІТЕНЬКО