Повідомити новину

Поширити:

14022Недавно знайома розповіла доволі прикрий випадок, який трапився в школі, де навчається її донечка.
«У класі почали пропадати речі. Причому коштовні. У сусіда по парті моєї Христинки зник планшет, ще в одного хлопчика – дорогий айфон, у вчительки, яка напередодні збирала гроші на ремонт класу, – кругла сума. Причому немає серед учнів класу дітей з неблагополучних сімей. Усі забезпечені, хтось більше, хтось менше. Тоді ми зібрали батьківські збори, щоб  вирішити цю проблему. І тут одна мама розплакалась. Я її добре знаю, бо наші дітки ходили разом в дитячий садочок. Жінка розплакалась, вийняла з сумки украдені речі. «Розумієте, у мене двоє синів. Чоловік служить в АТО. Грошей не вистачає. Молодший син часто випрошував у мене то дорогий телефон, то планшет. Я пояснювала, як могла, інколи з криком, інколи і ляпаса могла дати, бо дуже вже важко нам зараз живеться, нерви не витримують. Ось він і почав красти. Коли я повідомила, що мене викликає класний керівник і директор (про батьківські збори не зізнавалася), він розплакався і про все розповів». Нам стало дуже шкода жінку, ми погодилися замовчати цей інцидент і не здіймати галасу. Бо розуміли, що на місці тієї мами може опиниться будь-хто».
І справді таке лихо може трапитися з кожним. Як поводитися у цьому випадку? Як пояснити дитині,  що батьки не в змозі купити ту чи іншу річ? На скільки заважають новомодні гаджети навчанню дітей і чи потрібно купувати їх у такому ранньому віці?
Думка педагога
Андрій Ярославович СЕМЧУК, заступник директора Тернопільської загальноосвітньої школи №4 з навчально-виховної роботи:
– Проблема з дорогими телефонами, новомодними гаджетами нині є у кожному навчальному закладі. Звісно, батьки купують телефони, щоб у будь-який момент зв’язатися зі своїми дітьми. Проте для цього, дорогі батьки, можна купити дешевий телефон, який слугуватиме лише для цих цілей. Не доцільно у молодших класах дарувати дітям дорогі телефони, вони використовують їх лише для онлайн-ігор. Повірте, тільки продзвенить дзвоник на перерву, учні шукають місце, де якісніший інтернет. Це у той час, коли вони мали б погратися, пообідати, повторити домашнє завдання чи просто поспілкуватися з однокласниками.
Доходило до того, що діти посеред уроку робили селфі.
Звісно, у світі розвинених технологій без гаджетів нікуди. Дитина спокійно може знайти на тому ж планшеті електронний підручник чи ще якусь інформацію. Та, на жаль, вони використовують новомодну техніку не за призначенням.
Що стосується початкової школи. Батьки наввипередки купують дітям айфони, смартфони і т.д. Інколи на цю покупку збирають гроші ледь не всією родиною. А дитина піде на фізкультуру і забуде «іграшку» у роздягальні, або під партою, на підвіконні чи ще десь. Прийде додому, опам’ятається і скаже, що вкрали. Знаєте, у нас так зване «бюро знахідок», куди технічні працівники зносять усі речі, які гублять учні. Чого там тільки не було: і золоті ланцюжки, і ті ж гаджети, і фірмові кросівки…
Як на мене, проблемою є ще й той факт, що Міністерство освіти скасувало заборону на вимкнення телефонів під час уроків. Пояснивши це тим, що батьки хочуть тримати дітей під контролем увесь час. У нас в школі є так звана система «Смарфі». Коли дитина приходить в школу, відмічається, батькам на телефон приходить смс, і коли покидає навчальний заклад – теж.
Думки батьків
Ольга КОСТЮК, с. Великі Гаї, Тернопільський район:

  • Купуємо дорогі телефони, хоч, звісно, жодної користі вони не приносять. Найгірше у цьому випадку – змагання серед дітей за те, хто «крутіший». Особисто я у цьому випадку кажу синові, щоб не звертав уваги. Так, є батьки, які можуть купити айфон останньої моделі, але це не показник першості.

Галина СТЕЦІЙ, с. Буданів, Теребовлянський район:

  • Ми дорогі телефони не купуємо і не збираємось це робити. А для чого? Діти на уроках грають в ігри, не слухають вчителя, а ми потім скаржимося, що вчителі погано вчать. Я вважаю, що телефон – це засіб зв’язку – і все.

Світлана ГОРБАТЮК, м.Тернопіль:

  • Синові намагаюся купувати все найкраще, у тому числі і телефон. Я не вважаю, що цим його розбещую. Дитині змалку треба розвивати гарний смак. Нині діти, щоб у майбутньому самореалізуватись, мають бути впевненими користувачами найновіших гаджетів, без яких нікуди.

Юлія ХОЛОД, м.Тернопіль:

  • Перший телефон ми купили донечці в першому класі. Він був лише для зв’язку, але усі дзвінки були завчасно обговорені з класним керівником. Планшет купили, щоб легше було впоратися з домашніми завданнями. До школи донечка бере його тоді, коли потрібно зробити фото для класу або на свята.

Думок було ще безліч, одні батьки переконані, що сучасна дитина повинна знайомитися з новітніми технологіями у ранньому віці. Інші стверджували, що в школі дитина має вчитися і не відволікатися на усілякі дурниці. Як би там не було, кожна мати по-своєму намагається переконати дитину у своїй правді.
А що стосовно цього думає психолог?
Наталя ІГОРКІВ, дитячий психолог:
Перш за все, дорогі батьки, не сприймайте сучасні гаджети, «круті» телефони, як загрозу. Не хочете купувати, не купуйте, але поясніть дитині чому. Відмовка: «Тобі ще рано» або «У нас немає на ці дурниці грошей» для дитини – не аргумент. Якщо в однолітків є такі, то чим вона гірша? Розкажіть про цінності, які, на вашу думку, головніші від гаджетів.
Та для початку згадайте, яка техніка стоїть у вас удома, і чим ви користуєтеся у повсякденному житті. А тепер запитайте у своїх батьків, що з цієї техніки було в їхньому житті. Не навчати сьогодні дітей користуватися гаджетами й комп’ютерами означає не розвивати їх. Розумію, який шквал обурення може викликати така думка. Я в жодному разі не применшую традиційного розвитку дітей, більше того, завжди наголошую на тому, що малюк має розвиватися насамперед фізично й емоційно, а потім уже інтелектуально.  Переважна більшість батьків користується мобільними, які давно вже не просто телефони, а гаджети з мультимедійними функціями. Дитина бачить цей предмет у руках дорослих і, звісно, наслідує їх. Чомусь саме в цих випадках усі забувають, що одним із головних і найдавніших методів навчання є наслідування, особливо в ранньому віці. Тож, хочете чи ні, але якщо ви користуєтеся сучасними технічними засобами, ваша дитина теж буде їх освоювати.
Щодо ситуації, про яку ми розповіли вам вище, повірте, таке трапляється дуже часто. Проте важливо, як у цьому випадку поведеться мама. Не кричати, не бити, а розмовляти і пояснювати. Наголошую, не звинувачувати, а пояснити і більше не згадувати про цю ситуацію. І все буде добре.
Зоряна ДЕРКАЧ