Повідомити новину

Поширити:

Основним пріоритетом розвитку сучасної освіти є рівні права для всіх дітей: з особливими освітніми потребами, з інвалідністю, з інших соціально вразливих груп. Однією із форм навчання дітей з особливими освітніми потребами є нова, але визнана в багатьох країнах світу інклюзивна форма навчання, яка забезпечує безумовне право кожної дитини навчатися в закладі освіти за місцем проживання із забезпеченням усіх необхідних для цього умов.    
З ініціативи начальника відділу освіти райдержадміністрації Й.П. Кацана на базі Теребовлянського навчально-реабілітаційного центру відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Інклюзивне навчання в новій українській школі». У заході взяли участь понад 150 учасників, серед яких освітяни області, керівники району,  начальник управління освіти і науки Тернопільської облдержадміністрації О.З.Хома, директори спеціальних загальноосвітніх шкіл-інтернатів України, науковці відділу інклюзивного навчання Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, а також запрошена гостя п. Йоланта Ратинська, тренер вчителів, спеціаліст розвитку системи освіти в школах, керівник Центру підвищення кваліфікації педагогів «PCKK» в Зеленій Гурі Республіки Польща.
Під час пленарного засідання учасники конференції зосередили увагу на проблематиці, пов’язаній із організацією інклюзивного навчання у закладах освіти. Свій досвід роботи з дітьми, які навчаються інклюзивно, представили методист з початкової освіти рай методкабінету І.Б. Лазорчик, заступник директора з навчальної роботи Чортківського гуманітарно-педагогічного коледжу ім. О.Барвінського О.В.Жара, директор Дружбівської ЗОБШ І-ІІІ ст. В.С.Маслянка, заступник з навчально-виховної роботи Дарахівської ЗОШ І-ІІІ ст. Т.В.Бружина та інші. Досвід польської школи в галузі інклюзивної освіти змістовно та пізнавально презентувала п. Йоланта Ратинська.
Спікери і гості висвітлили тему інклюзії як соціальної цінності, обговорили низку важливих аспектів імплементації кращих європейських практик у реалізації державної політики в сфері інклюзивної освіти, прогресивні підходи й методики забезпечення інклюзії для всіх учасників освітнього процесу.
Другий день конференції включав тренінги з майстер-класами, модераторами яких були науковці Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, де педагоги району отримали не лише теоретичні знання, а й практичні навички. Освітяни відзначили змістовність, корисність конференції та отримали сертифікати.