Ідеологію реформи середньої освіти, що почне діяти в 2018 році, 18 серпня 2016 року під час педагогічної конференції «Про підсумки розвитку дошкільної, загальної середньої, позашкільної та професійно-технічної освіти у 2015/2016 навчальному році та завдання на 2016/2017 навчальний рік» в Будинку Уряду презентувала міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.
Міністр зазначила, що реформа орієнтована на те, щоб зробити випускника конкурентноздатним у 21-му столітті – випустити зі школи всебічно розвинену, здатну до критичного мислення цілісну особистість, патріота з активною позицією, інноватора, здатного змінювати навколишній світ і вчитися впродовж життя.
Формула «Нової української школи» складається з 8 базових компонентів:
Виховний процес буде невід’ємною складовою усього освітнього процесу і орієнтуватиметься на загальнолюдські цінності. Виховання не буде винесено в окремі “заняття з моралі”. Формування характеру можливе лише через наскрізний досвід. Усе життя Нової школи буде організоване за моделлю поваги до прав людини та демократії.
Представлений варіант концепції не є остаточним, кожен може долучитися до обговорення та надіслати свою думку щодо концепції за адресою novashkola@mon.gov.ua. У темі листа вказуйте “Обговорення Концепції”, у листі обов’язково зазначайте назву розділу, абзац і номер сторінки, яких стосуються ваші думки.
– Я хочу заохотити всіх, хто має таку можливість, об’єднуватися навколо ідей Нової школи освітян. Ми мусимо дивитися не тільки під ноги, плутаючись в сьогоднішніх проблемах, а йти вперед, – додала Лілія Гриневич.
Нині всі педагоги активно обговорюють нову освітянську концепцію, запропоновану міністром Гриневич.
– Я сподіваюсь, що представлена нами концепція сприятиме суспільному прийняттю Нової української школи, це буде поштовхом для депутатів не зволікати з прийняттям потрібних освіті законів. Шановні колеги, реформ без інвестицій не буває! Є речі, які ми можемо зробити без грошей. Наприклад, програми початкової школи було оновлено без грошей – все на голому ентузіазмі, але для того, щоб учитель підвищив свою кваліфікацію і був добре підготовленим до професії, його соціальний статус повинен зростати, – зауважила Лілія Гриневич.
Вона зазначила, що низька зарплатня і, відповідно, статус вчителя у суспільстві сьогодні не дають можливості залучати успішних й талановитих дітей до цієї професії.
Отож, в результаті запровадження нової освітянської концепції в школі, перш за все, навчатимуть високої моралі, духовності, вчителі й учні стануть друзями, а професія педагога буде престижною і затребуваною. Дай Боже!
Анна РОМАНІВ