Повідомити новину

Поширити:

Більшість людей користуються послугами банків – від простого розрахунку карткою за товар в магазині до взяття кредиту. Які нескладні правила слід засвоїти, аби у взаємовідносинах з фінансовою установою не пробігала «чорна кішка»?
Коли берете кредит
Під час оформлення кредиту фахівці радять звертати увагу на: термін надання кредиту (логіка проста – чим довший термін, тим більшою буде переплата); повну реальну вартість з усіма комісіями (це вказано у паспорті кредиту та істотних умовах послуги на сайті банку); спосіб погашення  – класичний чи ануїтетний (погашення рівними частинами); чи включено до договору кредиту додаткові послуги (наприклад, страхування життя, що не є обов’язковим під час отримання споживчого кредиту); умови дострокового погашення кредиту.
Відкриття рахунку у банку
У цій ситуації слід звертати увагу на тарифи.
З’ясуйте питання стосовно: плати за обслуговування рахунку; комісії за зняття коштів у касі;  комісії на перекази коштів; наявність кредитного ліміту.
Інколи кредитний ліміт установлюють за замовчуванням, тому, буває, складно розібратися, де власні кошти, а де, так би мовити, банківські. Якщо не потрібен кредитний ліміт, відмовтеся від нього, якщо ж плануєте користуватися кредитними коштами, дізнайтеся, коли треба гасити кредит, чи є пільговий безвідсотковий період, а також яка вартість послуг за кредитом.
Депозит у банку
При відкритті депозиту слід звертати увагу на:
повну відсоткову ставку, що може відрізнятися, залежно від терміну вкладу (чим довший термін – тим вища ставка); на спосіб отримання відсотків.
Визначте для себе, як буде зручніше отримувати відсотки – відразу на картку чи залишати їх на депозитному рахунку, капіталізуючи накопичення.
Варто ознайомитися з умовами пролонгації депозиту, датою початку й закінчення строку дії депозиту; на наявність додаткових комісій.
Нав’язування послуг
Банк може пропонувати додаткові послуги своїм клієнтам, але не може нав’язувати такі послуги й обмежувати їх у певних діях через незгоду придбати ту чи іншу послугу.
Наприклад, не обов’язково оформлювати: страховку під час обміну валюти, відкритті рахунку, переказу коштів, оформленні споживчого кредиту; кредитну картку під час оформлення зарплатної картки.
Зміна тарифу може стати несподіванкою
Про зміни тарифів банк зобов’язаний повідомляти за 30 днів до упровадження нових тарифів шляхом публікування відповідного повідомлення на своєму сайті та інформування клієнта іншими каналами зв’язку, обраними ним у договорі. Однак інколи банки обмежуються лише повідомленням у стрічці новин на власному сайті. Тому зміна тарифу стає для споживача несподіванкою. Якщо банк не повідомив про зміну тарифу (не розмістив інформацію на сайті чи не повідомив іншими каналами зв’язку), маєте право вимагати повернення списаних коштів.
Зміна розміру кредитного ліміту без узгодження з клієнтом
Банк може змінити розмір кредитного ліміту в односторонньому порядку, оскільки така умова може бути прописана в анкеті клієнта, договорі приєднання тощо. Уважно читайте усі документи, які підписуєте.
Перевірити кредитну історію можна безкоштовно
Кредитна історія – це досьє про всі відкриті та закриті кредити позичальника, яка містить інформацію про те, наскільки сумлінно та вчасно погашалася заборгованість.
Перевірити власну кредитну історію можна в бюро кредитних історій.
Один раз упродовж календарного року записи щодо власних кредитів можна отримати безкоштовно, це передбачено законодавством. Всі подальші звернення упродовж року будуть платними.