За останні декілька років кількість різноманітних підписок, які вимагають постійних інвестицій, зросла у більшості користувачів інтернету – стрімінгові сервіси, онлайн-курси, музика, хмарне зберігання даних – усі ці послуги здаються невеликими витратами, але в підсумку можуть створити суттєве фінансове навантаження.
Привабливість платних підписок очевидна – користувач отримує преміальні функції за досить символічну плату, але ж саме з таких невеликих внесків складається чимала сума. В цьому аспекті подібні сервіси мають дещо спільне з грою в азартні ігри. Як і з підписками, де кожна окрема послуга здається недорогою, у VIP casino ставки можуть виглядати незначними, але регулярні витрати накопичуються.
Перший крок до економії – це аналіз власних підписок. Багато людей навіть не знають, скільки сервісів вони оплачують щомісяця. Для цього варто переглянути історію платежів у банку чи спеціальних фінансових застосунках, а у смартфонах зазвичай передбачено окремий розділ. Часто можна виявити неактивні підписки або ті, якими ви користуєтеся вкрай рідко.
Наступний крок – перегляд тарифних планів. Наприклад, той чи інший сервіс може використовуватися на постійній основі роками, проте стягувати плату щомісяця, тоді як перейти на річний тарифний план було б значно вигідніше. Так, це вимагає одного разу викласти значну суму, проте забезпечує економію на дистанції.
Одним з найпоширеніших способів економії на підписках є акції для нових користувачів. Їм часто пропонують безкоштовний пробний період, а тим, хто хоче скасувати підписку, можуть дати знижку, щоб утримати клієнта. Іноді достатньо натиснути кнопку “скасувати підписку”, і сервіс одразу запропонує знижений тариф. Втім, ця маленька хитрість працює далеко не скрізь.
Окрім пробних періодів багато сервісів не накладають суттєвих обмежень на свої безкоштовні версії:
Один з базових принципів такого підходу – розумний вибір. Часто потреба у переході на платний тариф зовсім не є необхідністю.
Найголовніший спосіб економії – миттєва відміна підписки відразу після її оформлення. Це особливо актуально для тих сервісів, використання яких не планується на постійній основі. Наприклад, велика кількість платформ має тижневі тарифні плани та попереджають, що за 7 днів кошти спишуться автоматично. Чимало користувачів, зробивши власні справи, забувають скасувати підписку, потрапляючи в стару пастку.