Для того, щоб одержати виписку із системи персоніфікованого обліку або пенсійної справи, дізнатися розмір пенсії або зарплати, з якої сплачені страхові внески, потрібно лише прийти до Пенсійного фонду і написати заяву про реєстрацію на веб-порталі. Надалі для отримання таких відомостей достатньо лише увімкнути комп’ютер.
Це важливо і для пенсіонерів, і для найманих працівників, і для платників. У пенсіонерів часто виникають запитання щодо розміру пенсії, у найманих працівників – бажання і потреба перевірити, як роботодавець сплачує внески до Пенсійного фонду.
Чотири розділи – десятки послуг
Працювати з веб-порталом електронних послуг легко. Основних розділів на порталі Пенсійного фонду України чотири:
Доступ до довідкової інформації і нормативних документів на веб-порталі вільний. Довідковий розділ містить відомості про територіальні підрозділи Пенсійного фонду України і їхні поштові реквізити.
У нормативному розділі згруповані та розміщені документи, що регулюють нарахування і виплату пенсій, сплату єдиного соціального внеску та відносини Пенсійного фонду із страхувальниками.
У розділі для громадян передбачено отримання декількох видів послуг. Застраховані громадяни (усі, хто легально працює, і самозайняті особи) можуть одержати виписки із системи персоніфікованого обліку. Отже, можна постійно контролювати відомості, які впливають на нарахування страхового стажу і, відповідно, розмір майбутньої пенсії. Тут містяться всі необхідні відомості для повного вивчення «пенсійного» минулого, сьогодення і майбутнього. До того ж, щомісяця можна отримувати виписку із системи персоніфікованого обліку з оновленою інформацією.
Аналогічний сервіс передбачений і для пенсіонерів – замовлення виписки з пенсійної справи заявника. У ній зазначається назва закону, за яким пенсія призначена. Крім того, вид і суми пенсії з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової допомоги, індексації та інших доплат. Першу виписку з пенсійної справи можна отримати майже відразу після реєстрації на веб-порталі – приблизно протягом трьох днів.
Із веб-порталу можна направити до Пенсійного фонду електронну скаргу або звернення.
Що ж стосується розділу для страхувальників, то тут поки що передбачено одержання двох персоналізованих послуг: попереднє замовлення виписки про стан розрахунків із Пенсійним фондом і подання скарги до Фонду в електронному вигляді.
Реєстрація – необхідна, але проста
Повноцінний доступ до розділів порталу для громадян і страхувальників надається лише зареєстрованим користувачам. Утім, процедура ця доволі проста і зареєструватися тут не складно. Спочатку потрібно звернутися з відповідною заявою у територіальний підрозділ Пенсійного фонду за місцем пенсійного обліку та одержати спеціальний реєстраційний код, за допомогою якого вже можна зареєструватися на веб-порталі.
Відомості про розмір пенсії, заробітної плати, сплачений єдиний соцвнесок, проведений перерахунок – усе це персональні дані, доступ до яких обмежений і охороняється законом. Щоб надати людині доступ до персональних даних, її необхідно ідентифікувати. За телефоном або через Інтернет це зробити неможливо, необхідно, щоб людина звернулася до Пенсійного фонду особисто та надала документ, який засвідчує особу.
Після реєстрації на веб-порталі автоматично формується нова персональна сторінка користувача порталу. З неї і здійснюється доступ до персоніфікованих електронних послуг Пенсійного фонду, контроль за їх наданням і відстеження проходження документів, наданих в електронному вигляді.
Детальнішу інформацію щодо надання послуг в електронному вигляді за допомогою веб-порталу Пенсійного фонду можна отримати, звернувшись до Тернопільського об’єднаного управління Пенсійного фонду України за адресою:
Ольга КОБІС,
заступник начальника відділу Тернопільського об’єднаного управління ПФУ