Хто відшкодовуватиме збитки?

2115У своїй діяльності ДП «Бережанське ЛМГ» керується законодавством України і на експорт відвантажує лише дров’яну деревину і лише у зв’язку з відсутністю на неї стабільного попиту з боку вітчизняних підприємств.

Щодо затримки двох вагонів із деревиною, які опинилися серед 53 затриманих вагонів у Ходорові, кореспондент одного з центральних телеканалів, не дочекавшись пояснень працівників підприємства, заявив, що ділову деревину бука у вагоні прикрито деревиною сосни, що не відповідає дійсності, оскільки підприємство взагалі не експортує деревину цієї породи. Наразі ці вагони, після додаткової перевірки компетентними органами, доправлено до споживачів.

Щодо інших двох вагонів, які ще 14 травня були затримані  на станції Чоп. У своєму листі до Тернопільської митниці Закарпатська повідомляє, що в результаті перевірки, а саме зважування цих вагонів, виявлено зменшення нетто ваги одного вагона на 3,6 тонни, а другого – збільшення на 0,2 тонни.

Слід зауважити, що згідно із ГОСТом 3243-88, ДСТУ 4020-2-2001 визначення кількості деревини здійснюється в щільних метрах шляхом проведення геометричних замірів (висоти, ширини, довжини) помножених на коефіцієнт переводу, згідно з таблицею Д.1.

Відповідно до Контракту № 20115 від 15.02.2015 р. та доповнень до контракту №6 від 15.02.2015 р. відвантаження лісопродукції фірмі «ФК Інвест Кошице» здійснюється у щільних метрах кубічних, а не в тоннах.

Керуючись наказом №513 Міністерства інфраструктури України від 14.10.2014 р., маса лісоматеріалів і дров визначається відправником зважуванням та в окремих випадках умовно. Тобто вага відвантажених лісоматеріалів визначена за формулою:

M = V × P, де М – вага лісоматеріалів кг;  V – щільний об’єм лісоматеріалів в метрах кубічних; Р – питома мага кг/м3.

Питома вага деревини може змінюватися в широких межах і залежить від стану заготовленої деревини та часу, який пройшов від моменту заготівлі.

14 травня нинішнього року у вагони № 67845370 та №67891788 була завантажена свіжо пиляна деревина з вологістю 80-90%. Оскільки вона вже протягом місяця знаходиться у напіврозвантажених вагонах при середній температурі повітря +20ºС під відкритим небом, вага деревини зменшилась, адже волога має здатність випаровуватись. Внаслідок цього деревина всохлася та втратила товарний вигляд.

Працівники Закарпатської митниці грубо порушили чинне законодавство щодо порядку митного огляду вагонів

Вагони № 67845370 та № 67891788 Закарпатська митниця затримала для митного огляду ще 14 травня, що підтверджується телеграмою з/д від 14.05.2016 р.

Відповідно до ч. 6 ст. 338 МК України огляд (переогляд) товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється у присутності особи, яка переміщує ці товари, транспортні засоби через митний кордон України чи зберігає товари під митним контролем, а у разі її відсутності – за умови залучення не менше ніж двох понятих. Як поняті запрошуються особи, не зацікавлені у результатах огляду (переогляду). Працівники органів доходів і зборів не можуть бути понятими.

Згідно з ч. 2 ст. 249 МК України у разі застосування заходів, передбачених ст. 338 і 339 цього Кодексу, а також на вимогу органу доходів і зборів присутність декларантів або уповноважених ними осіб під час митного оформлення є обов’язковою.

Таким чином, у випадку проведення митного огляду товарів орган доходів і зборів (відповідна митниця ДФС) в обов’язковому порядку має забезпечити присутність декларанта (його уповноваженої особи) під час проведення такого огляду.

Огляд товарів посадовою особою митного органу може бути розпочатий тільки у разі, якщо одночасно виконуються такі умови: огляд товарів у встановленому обсязі може бути проведений безпосередньо у вантажному відділенні транспортного засобу; проведення необхідних вантажних операцій з товарами може бути забезпечене власником товарів або уповноваженою особою безпосередньо під час огляду; проведення огляду не спричинить втрати товарів або зміни їх стану.

Отже, вказані вище обставини свідчать, що у період з 16.05 по 09.06.2016 р. працівниками Закарпатської митниці ДФС допущено грубі порушення вимог чинного законодавства щодо порядку проведення митного огляду вагонів № 67845370 та №67891788, а саме: огляд проведено без присутності уповноваженої особи декларанта – ДП «Бережанське ЛМГ»; розвантажування товару під час митного огляду розпочате без належного повідомлення декларанта та отримання його згоди на забезпечення проведення вантажних операцій з товаром; під час митного огляду не забезпечено незмінності стану товару (деревина всохлася), що призвело до втрати його товарного вигляду.

Окрім того, враховуючи, що митний огляд наших вагонів проведено без присутності працівників ДП «Бережанське ЛМГ» з грубими порушеннями закону, а також беручи до уваги, що з 15 по 20 травня 2016 року на станції Чоп було розвантажено понад 10 вагонів для митного огляду, працівникам підприємства достовірно не відомо, коли, скільки і яку саме продукцію завантажено у вагони № 67845370 та №67891788.

Водночас замовник цієї деревини може відмовитися від неї, адже в угоді, укладеній ДП «Бережанське лісомисливське господарство» і згадуваним покупцем, зазначено терміни відвантаження деревини, які уже давно прострочено.

То хто ж відшкодовуватиме збитки і чи довірятимуть нам покупці, якщо такі ситуації постійно повторюватимуться? Прикро, що через недобросовісність одних страждають інші. Звинувачення, що лісівники займаються контрабандою, які для медійників озвучують непрофесіонали, з легкістю поширюються по всій державі. Водночас спростувань щодо несправедливого звинувачення лісівників та вибачень перед ними  – жодного.

Випадок на Львівській митниці, на Закарпатській… Скільки їх ще попереду? Запитання, на жаль, риторичне.

Прес-служба Тернопільського ОУЛМГ

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*