Повідомити новину

Поширити:

Законопроєкт № 5708 передбачає визначення умов та порядку отримання документів про право власності на цивільну вогнепальну зброю; здійснення класифікації цивільної вогнепальної зброї; створення та ведення Єдиного державного реєстру цивільної вогнепальної зброї; страхування цивільної відповідальності власників цивільної вогнепальної зброї; використання цивільної вогнепальної зброї для самозахисту; правил носіння, транспортування та використання цивільної вогнепальної зброї та бойових припасів; реалізацію положень законопроєкту шляхом унесення змін до КК України та КУпАП, що передбачено законопроєктом № 5709.
Позитивними сторонами проєкту є запровадження нормативного регулювання цивільної вогнепальної зброї; передбачення умов, за яких особа може стати власником зброї; запровадження обов’язкових курсів із вивчення матеріальної частини зброї, правил поводження з нею та її застосування; створення єдиного реєстру цивільної зброї; установлення підстав для обмеження права на отримання посвідчення власника зброї; установлення обмежень щодо застосування цивільної вогнепальної зброї для захисту.
Фахівці вказують і на недоліки законопроєкту: створення корупціогенних факторів шляхом запровадження можливості нагородження фізичних осіб відзнакою «Іменна вогнепальна зброя» та відомчою заохочувальною відзнакою «Вогнепальна зброя»; існує ризик для національної безпеки у зв’язку з включенням зброї, що перебуває в спеціальному обігу, у відповідний розділ Реєстру; визначення МВС держателем реєстру призведе до монополії одного органу у сфері регулювання зброї; законопроєкт робить неможливим використання зброї для самозахисту; відсутність у проєкті закону зон, вільних від зброї; відсутність малолітніх осіб у переліку осіб, щодо яких установлені обмеження на застосування цивільної вогнепальної зброї для захисту; порушення принципу пропорційності та справедливості в частині санкцій за порушення порядку носіння зброї; звуження права на необхідну оборону.

Теги: аналітика