Повідомити новину

Поширити:

Народний депутат України Михайло Головко зазначив, що ухвалення закону про посилення контролю над переміщенням і використанням авто, зареєстрованих в інших державах, не вирішує це питання.
На думку нардепа, придбати та розмитнити такий автомобіль може далеко не кожен українець: “Коротка інтерпретація закону про “євробляхи”: “Хто жив — той живе”! На сьогодні в Україні більшість громадян перебувають за межею бідності, то дозволити собі автомобіль з Європи, якому менше 10 років, – не реально. Ухвалений закон позитивний лише для середнього класу, який фактично відсутній та становить малий відсоток населення. Проте дуже вигідно залишається розмитнювати авто, яким не більше 3-х років, але для українських реалій — ціни на такі авто захмарні”.
Зауважимо, що Верховна Рада ухвалила два законопроекти про так звані “євробляхи”. Один з них передбачає зміну формули розрахунку акцизу на розмитнення автомобілів, який фактично буде зменшений. Другий — посилює відповідальність за порушення митних правил, зокрема, для осіб, які ввозять в Україну авто в режимі транзиту або тимчасового ввезення.
Тепер ці проекти мають підписати спікер парламенту та Президент. А вже наступного дня після опублікування вони стануть законами.
Формула розрахунку суми акцизного податку, порівняно з попередньою версією законопроекту, не змінилась, і виглядає так:

Базова ставка Х Коефіцієнт двигуна Х Коефіцієнт віку = Сума акцизного податку

Акцизний податок для авто, розрахований за формулою, буде меншим, ніж той, що діє сьогодні. Водночас, акциз на старі авто буде вищий через віковий коефіцієнт. Головною вимогою представників “Авто Євро Сила” було саме скасування вказаного коефіцієнта. За їхнім задумом, це дало б змогу знизити вартість повного розмитнення до майже 40% від вартості авто на постійній основі для кожного українця. Втім, ця вимога підтримана не була.
“Усі свідки “розмитнення по-новому” забувають наголошувати, що акциз — це лише один з платежів, – додав Михайло Головко. – Щоб завезти іномарку в Україну, треба сплатити також ПДВ (20% від вартості авто), ввізне мито (5-10% від вартості), і збір до Пенсійного фонду (3-5%). Разом близько 30% від вартості і це ще без акцизу. Ні пільговий період розмитнення, ні введення граничного коефіцієнта віку на рівні 15 років не допоможуть українцям реалізувати своє право на достойне авто за розумною ціною. Закон вигідний лише для багатих, які можуть дозволити собі новий автомобіль і дешево його розмитнити в Україні”.