Соціальні мережі вже давно стали частиною життя сучасної молоді. Хтось шукає тут старих знайомих і друзів, інші мріють відновити колишні стосунки. Проте для більшості – це своєрідний альбом спогадів, де кожна фотографія відображає особливий момент.
Проте для деяких молодих людей звичайні селфі і відео вже нецікаві, тож вони вигадують нові унікальні сюжети для своїх сторінок у соціальних мережах. Вибираючи незвичайні місця зйомки, навіть ризикують своїм життям. Так трапилося і з 15-річним тернополянином. Заради красивого фото Антон заліз на вагон вантажного потяга і отримав потужний удар струму, силою 27 тисяч вольт. Хлопець буквально загорівся. На щастя, його вдалося врятувати.
Під напругою
«Юнак наблизився до дротів високовольтної лінії на відстань менше двох метрів, і його вдарило струмом», – розповіли правоохоронці.
За словами працівниці колії, вона почула сильний звук, схожий на вибух, а згодом разом із колегами зрозуміла, що на вагоні перебуває стороння людина, яку вдарило струмом, після чого викликали ДСНС і поліцію.
Рятувальники піднялися на вагон вантажного поїзда та за допомогою спеціального спорядження передали потерпілого медикам. У Антона обгоріло 50% тіла. Сьогодні минув тиждень, як хлопець лежить в реанімації. За цей час йому встигли зробили операцію, зрізали частину омертвілої шкіри. На черзі ще одне операційне втручання.
Батьки Антона кажуть, що не знімають із себе відповідальності. Але очевидним є те, що хлопець перед тим, як залізти на поїзд, побачив у соціальній мережі, як роблять це інші його однолітки.
«Ми не пояснили дитині про страшну небезпеку від високовольтних ліній. Але також я впевнена у тому, що мій син не додумався до цього сам. Він мусив десь це побачити, – розповідає мама постраждалого хлопчика, Галина Шиманська. – Сьогодні Антон у лікарні, але при свідомості, самостійно дихає. Однак йому дуже боляче. Ми ж намагаємося заспокоїти дитину. Молимося, щоб він швидше одужав».
Додамо, що подібні випадки у Тернополі трапляються не вперше. Минулого року на цьому самому місці від розряду високої напруги постраждали троє молодих людей, один з яких загинув. Щодо ситуації в Україні, то статистика шокує. Більше того, існують рухи «зачеперів» – проїзд не всередині транспорту, а зовні: на даху потяга, між вагонами. Відтак, не дивно, що багато хто, надивившись фільмів чи відео з «зачеперами», вирішує повторити трюк і відзняти свій матеріал.
Гинуть через бажання бути популярними
Проте часто трагічні випадки стаються через власну дурість та бажання бути популярними. Минулого місяця у Києві для двох дівчат – Софії Магерко і Дарини Медведєвої – вечір, як завжди, почався з веселощів. Вони їхали на іномарці BMW. У них був гарний настрій. 16-річна Магерко дістала свій телефон і почала пряму трансляцію в Instagram.
«Привіт, хлопці!» – кричать подруги в кадрі. Дівчатам подобається привертати увагу: їхні сторінки в соціальних мережах рясніють фотографіями вечірок, дорогих автомобілів та їх самих.
24-річна Дарина сидить за кермом, але це не заважає їй розмовляти і посміхатись у камеру. Софія намагається увімкнути потрібну пісню, щоб разом із подругою виконати її для своїх глядачів. Пісню знайдено, і під сміх дівчата співають. Далі Софія знімає на відео показники спідометра, на якому стрілка сягає позначки 100 кілометрів.
Раптовий зойк, і за кілька секунд настає тиша й темрява, на тлі яких лунають чужі чоловічі голоси, виклик поліції і «швидкої», слова про труп і летальний кінець.
Аварія трапилася 29 червня о 3:30 на проспекті Незалежності. Дарина, не впоравшись із керуванням автомобіля, врізалася в опору електромережі. Двигун машини відлетів на кілька метрів, авто розбилося вщент.
Тіла дівчат витягали кілька годин. Магерко, яка сиділа на пасажирському сидінні, померла відразу, а Медведєва – в машині швидкої допомоги.
Усе вимірюється «вподобайками», а закінчується залежністю
Значимість людського висловлювання чи краса фотографії тепер оцінюються «вподобайками», або «лайками». Психолог Світлана Скринник розповіла, що життя в соціальній мережі для підлітків таке ж реальне, як існування навколишнього світу. Для них це повноцінний соціум, у якому вони виросли і живуть.
Тим більше тепер, коли кількість переглядів і «лайків» можна монетизувати. Тому для підлітка це не тільки позиціонування себе, а й заробіток.
Підлітки і молоді люди, які в пошуках ідей і нових фоловерів починають ризикувати, отримують психічний розлад.
Після успішного «підкорення» сусідського паркану, такій людині захочеться більшого. І наступного разу вона залізе на телевізійну вежу без страховки і зніме це на відео. Як пояснила пані Світлана, вони стають адреналінозалежними.
Та головне, що адреналін виробляється і в тих, хто бачить ці фото й відео. Багато людей «підсаджуються» на подібні відео. Звідси – і попит, і пропозиція ціною власного життя.
Наталя ЛУКІВ