Близько місяця при Службі автомобільних доріг Тернопільської області діє громадська рада, яку ініціювали активісти тернопільського осередку ВО «Автомайдан».
Враженнями від співпраці з дорожниками краю поділився голова осередку «Автомайдану» Ігор Василів.
«Ми хотіли долучитися і зрозуміти, куди витрачають насправді кошти і як роблять дороги. В мене 2 вищі освіти, якщо я не зрозумію, ви поясніть, якщо ні, то я навчусь, якщо ще ні, то знайду хто пояснить. Ми відразу дали знати, що ми не будемо їх прикривати, коли прийшли з вимогою створити громадську раду. І вже після першого виїзду на козівську дорогу керівництву довелося збирати голів райавтодорів і пояснювати, що «хлопці, як було раніше, тепер не буде». Працівники райавтодоріх на виїздах досі ще не хочуть, щоб ми їх фотографували, жаліються в обласну службу автодору. Але ж ми фіксуємо їх за роботою, а не у приватному житті, тобто маємо на це право».
Загалом, Ігор Василів розповів, що хоч і без великого бажання, та все ж Служба автомобільних доріг співпрацює з громадськими активістами і тепер вони намагаються вивчати як роботу дорожників, так і витрату державних коштів на діяльність служби та догляд за автошляхами краю.
«Усі громадські організації можуть долучатися до нас, Самооборона у тому плані нас вже підтримала, як завжди. От наприклад при прокуратурі громадської ради немає і не буде, я вам можу гарантувати це на 99,9%, тому що злодії не можуть зробити при собі громадську раду. Ми стикнулися з тим, що громадська рада була дуже дієвою, коли долучилися до неї у міліції. Ми могли викликати міліціонера на громадську раду, і коли там було 20 громадських організацій, могли задавати питання про хід справ та отримувати відповіді», – розповів Ігор Василів.
Співпраця зі Службою автомобільних доріг Тернопілля прояснила активістам раніше незрозумілі спрямування коштів, пише Галас.
«Цього року на ямковий ремонт на дорогах області виділили 78 млн. грн. Здавалося б, такі кошти і на ямковий ремонт виділяти – це абсурд. Та коли ми поїздили зі службою по дорогах, вникнули в ситуацію, то зрозуміли – без ямкового ремонту не обійтися. Бо, якщо на дорозі є яма розміром у 50 копійок, то через рік вона буде вже як аркуш А4. Тобто, ті дороги, по яких ще можна їздити, повністю руйнуються, якщо не залатати ями», – зауважив Ігор Василів.