Повідомити новину

Поширити:

2202Тарифи на водопостачання ростуть чи не кожного дня. Тернополянам доводиться не просто миритися з такими здирницькими нововведеннями, а ще й вчасно оплачувати за надані послуги. В іншому випадку воду просто відключать.
Щоправда, нині хвилю обурення викликала інша послуга  – повірка лічильників води. Відповідно до чинного законодавства, вона є  безкоштовною для абонентів і водоканал має здійснювати демонтаж, повірку і встановлення цих приладів за власний кошт відповідно до графіка. Однак, не у всіх будинках ця процедура проходить безболісно.
«Доброго дня, дорога «Свобода». Ти часто пишеш про комунальні проблеми, допомагаєш читачам достукатися до вічно зачинених кабінетів чиновників. Сьогодні і мені знадобилася твоя допомога.
Нещодавно на дверях нашого будинку з’явилося повідомлення про повірку лічильників. Працівники водоканалу прийшли після 15 год. Забрали прилад та обіцяли повернути через тиждень.
Через п’ять днів з’явилося оголошення про повернення лічильників. Попросили всіх господарів бути вдома після 12 год. Мені, як і більшості моїх сусідів, довелося відпрошуватися з роботи. Проте свого лічильника я й досі не можу забрати.
Працівників водоканалу я зустрів біля виходу з під’їзду. Попросив їх піднятися до моєї квартири. Вони ж відповіли, що мусять їхати до наступного будинку. Тож уже другий тиждень я не можу забрати лічильник і навіть боюся користуватися водою, бо не знаю, яку суму мені доведеться заплатити, допоки у будинку немає приладу обліку води», – пише Петро Миколайович.
Що робити у такій ситуації, розповів начальник відділу розрахунків населення КП «Тернопільводоканал» Руслан Бурмас.
– За чий рахунок здійснюють періодичну повірку лічильників?
– Від 1 січня 2016 року набув чинності Закон України «Про метрологію та метрологічну діяльність». У ньому прописано нові правила повірки, обслуговування й ремонту побутових лічильників на воду. Згідно з ними, повірка, обслуговування й ремонт побутових лічильників здійснюють за рахунок тарифів на послуги водопостачання. Раніше періодичну повірку водоміра здійснювали за додаткові кошти споживача. Нині, згідно з новим законом, вартість повірки входитиме у тариф на централізоване постачання холодної води, водовідведення.
Щоправда, за повірку лічильників, яку проводили у 2013, 2014 та 2015 роках,  досі доводиться платити. Адже раніше послуга була платною, і щоб споживачам було легше оплачувати, всю суму розподілили на три роки.
– Хто є відповідальним за своєчасність повірки?
– Раніше обов’язок проведення повірки покладали на абонентів, відповідно, якщо вони своєчасно не надали лічильники на повірку після попередження водоканалу, підприємство давало ще місяць для того, щоб цей обов’язок був виконаний.
Якщо абонент його не виконував, то підприємство мало право здійснювати нарахування оплати за користування послугами централізованого водопостачання та водовідведення згідно з нормами, затвердженими органами місцевого самоврядування відповідно до кількості осіб, прописаних у квартирі чи будинку.
Тепер обов’язок проведення повірки покладено на КП «Тернопільводоканал». Отож, такої санкції вже нема.
– Як повинна відбуватися повірка квартирних приладів обліку води?
– Наші працівники повідомляють усіх мешканців будинку про повірку лічильників. Якщо ж вказана у повідомленні дата не влаштовує мешканців, вони можуть зателефонувати до фахівців відділу розрахунків і призначити зручний для них час виїзду контролера для розпломбування. Така процедура можлива і при поверненні лічильників. Телефонувати варто за такими номерами: 43-03 -81, 43-08-11.
Далі до вашої домівки повинен навідатися контролер, який розпломбує лічильник і випише акт на проходження метрологічної повірки приладу обліку води. В акті будуть вказані останні показники лічильника. На час відсутності лічильника води, нарахування здійснюватимуть відповідно до середньомісячного споживання води (за попередні 3 місяці).
Після повірки, а вона триватиме не більше 7 днів, лічильник повертають до помешкання та опломбовують його.
Інна БУРЯК