Повідомити новину

Поширити:

Zemanta Related Posts ThumbnailДзвінок від «консула»
78-річна жителька  Збаража віддала 94 тисячі гривень пройдисвітам, котрі переконали, що її синові, який на заробітках у Польщі, потрібна допомога.
Зі слів потерпілої, на домашній номер телефону надійшов дзвінок від чоловіка, котрий відрекомендувався консулом України в Польщі. Він  повідомив, що син пенсіонерки, котрий перебуває на заробітках в сусідній державі, був учасником бійки, в результаті якої загинула людина. «Витягнути» його з поліції допоможуть 25 тисяч гривень. Без вагань та навіть спроби зв’язатися з сином старенька виконала всі  вимоги «консула»  – перечислила на два банківські рахунки обумовлену суму.
Наступного дня «дипломат» зателефонував із новою вимогою. Мовляв, у справі виникли обтяжуючі обставини, тому треба ще 44 тисячі гривень. Пенсіонерка знову кинулася збирати гроші. Цього разу  перерахунок здійснила на три банківські рахунки.
Але й на цьому пройдисвіти не зупинилися. Вони втретє зателефонували старенькій збаражчанці й видурили ще 25 тисяч гривень.
Що з сином все гаразд, пенсіонерка дізналася, коли все-таки наважилася зв’язатися з ним. Той був здивований розповіддю про бійку, поліцію і ошелешений новиною про перечислені майже сто тисяч гривень. Порадив матері негайно звернутися до правоохоронців.
– Нині ми проводимо оперативно-слідчі дії з метою встановити осіб, на яких були відкриті банківські рахунки, а також з’ясовуємо, де були зняті кошти, – розповів  керівник збаразької поліції Сергій Семенків. – А до людей звертаємося з проханням не довіряти інформації, особливо, коли починають вимагати якісь кошти.  Будьте пильними, зв’язуйтеся, насамперед, із рідними, котрим начебто потрібно допомога. Якщо ж не вдається, краще повідомляйте про такі дзвінки поліцейських.
 
Сіють страх і паніку
 
6 травня до жителя обласного центру зателефонував незнайомець. Чоловік відрекомендувався працівником банку. Назвав номер банківської картки та уточнив, чи належить такий рахунок тернополянину. Той підтвердив, що картка його.
Далі все відбувалося за вже відомою шахрайською схемою: незнайомець повідомив чоловікові, що з картки намагалися несанкціоновано зняти кошти, тому слід негайно змінити захисні дані. Переляканий власник картки одразу погодився на зміну кодів. Керуючись підказками пройдисвіта, потерпілий повідомляв йому усі номери та цифри, що надходили смс-повідомленнями, та за кілька операцій перевів аферистам усі кошти з картки. Зловмисники виманили у тернополянина 27 тисяч гривень. За фактом шахрайства відкрито кримінальне провадження.
У такий же спосіб шахраї зняли з картки  80 тисяч гривень у іншого жителя Тернополя. Чоловіку подзвонив на мобільний невідомий із питанням, чи користується він карткою «Ощадбанку». Почувши, що чоловік є клієнтом іншого банку, шахрай запевнив потерпілого: ці установи є фінансовими партнерами, і продовжив шахрайську схему зі змінами паролів. Чоловік у кілька заходів перевів на інтернет-гаманець зловмисників майже 80 тисяч гривень. Зрозумів, що потрапив у шахрайську пастку, лише коли отримав смс-повідомлення про успішне переведення коштів.
У секторі комунікації ГУНП області вкотре застерігають: аби не стати жертвою шахрайства, не довіряйте незнайомцям конфіденційну інформацію. Жоден банківський працівник не телефонує до клієнтів із запитами про захисні коди, номери банківських карток тощо. Шахраї можуть мати дані на клієнтів банку і навіть повідомляти номери карток чи вказати інші дані, однак слід добре пам’ятати: будь-які операції  працівники фінансових установ здійснюють тільки  у відділеннях банку.