Повідомити новину

Поширити:

«Дорога редакціє «Свободи», пише до вас жителька Тернополя. Діти, кожен з вас мав чи має батьків і розуміє, що це таке старість, надто одинока… У мене немає дітей, три роки як похоронила чоловіка. Ледве зводжу кінці з кінцями. Не чекаю ні від кого допомоги чи підтримки. Але й не розумію, чим заслужила таке хамство!
Минулого тижня зайшла в маршрутку на ринку. Запитала водія, чи можна ще по пенсійному. Він нічого не відповів, мені здалося, що махнув головою. І вже коли маршрутка рушила, він здійняв крик, вимагаючи, щоб я платила за проїзд. У кишені було дві гривні копійками, я й віддала. Він повернув їх мені зі словами: «Комусь іншому будеш давати ту мєлоч». Я розплакалася. Просила, щоб він зупинив маршрутку. Тоді встав якийсь хлопчина, заплатив за мене, а на водія насварив. У маршрутці почалася суперечка. Мені було дуже незручно, що все через мене. Водій дуже нервувався, обурювався. Я на наступній зупинці вийшла.
Діти, скажіть, чим я заслужила таке ставлення, таку нікому не потрібну старість?
Ірина Олексіївна Гринчишин
м.Тернопіль»
Насправді цей крик душі показав реалії сьогодення. Є багато запитань до верхівки влади, чому наші бабусі, дідусі, проживши важке життя, пропрацювавши десятки років, залишаються на межі виживання. На жаль, чимало  цих питань так і залишаться без відповіді.
Але ж вплинути на кращу роботу перевізників, чи, бодай, висунути вимогу ввічливо ставитися до пасажирів таки хтось би мав? І чи за хамство хтось несе відповідальність? Із цими питаннями ми звернулися до Ігоря Григоровича Мединського, начальника управління транспорту, комунікацій та зв’язку.
Чи достовірна інформація, викладена у листі, не можу сказати. Адже ні конкретного дня, ні маршруту не вказано. Та якщо факт був, то нехай пасажир звернеться у міську раду чи управління транспорту зі скаргою. Тут працюють держслужбовці, котрі розглядають кожен окремий випадок. Вивчають ситуацію. Здійснюють службову перевірку. Звертаються за поясненнями до перевізника. А той, своєю чергою, проводить роз’яснювальні бесіди з водієм. Все відбувається згідно з нормами чинного законодавства. Але, повірте, часто буває, що винні пасажири. Вони можуть виявляти агресію, відволікати водія. Або ті ж пільговики… Заходить старша людина в автобус і спершу запитує водія, чи можна ще скористатися безкоштовним проїздом. Той відповідає, що є вже три особи. Вона не вірить і наказує людям, котрі користуються пільгами на проїзд, підняти руки. Але ж іноді пільговиками є і молоді люди, котрі мають посвідчення інваліда, але не хочуть про це повідомляти на загал. Тоді починається конфлікт. До слова, у нас була одна неприємна ситуація. Водій, під тиском старшої людини, таки змусив підняти руку молоду дівчину. Та поскаржилася в управління транспорту і була права!
Чомусь нині всі так однобоко висвітлюють інформацію про хамів-водіїв. А про випадки, коли водії від серцевих нападів, інсультів помирали за кермом, чомусь згадують тільки, коли трапилася трагедія.
Люди, напис «Під час руху заборонено розмовляти з водієм» написаний кров’ю! А наші пасажири не те, що розмовляють, а кричать до чоловіка, коли той їде за кермом.
Сьогодні час від часу звертаються пенсіонери зі скаргами на того чи іншого водія. Звісно, ми з’ясовуємо ситуацію. Але коли емоційна напруга спадає, часто люди розуміють, що в чомусь і вони не праві…
Буває, пільговики обурюються, що їх змушують демонструвати посвідчення перед спеціальним відео-обладнанням, котре встановлене в салоні. Повірте, це теж не забаганка водія.
Уявіть, у Тернополі є 67500 людей пільгових категорій, які мають право на безкоштовний проїзд. Так, серед них є такі, хто не користується громадським транспортом. Але є ще заїжджі пільговики…
Камера в салоні фіксує за день більше 100 людей, котрі курсують безкоштовно, а в Тернополі їздить 197 автобусів. Рахуйте самі!
Можна багато чого говорити. Та хочу звернутися як до водіїв, так і до пасажирів. Будьте людьми! Поважайте один одного. Водій – це не волонтер, котрий хоче – везе пільговиків, а не хоче – ні. Це найманий працівник, котрий виконує свої обов’язки. Але водночас це людина, яка відповідає за безпеку руху. Враховуйте це, шановні пасажири.
Зоряна ДЕРКАЧ