Про наші духовні цінності світ має знати

В імпровізованому павільйоні творча група кінематографістів готується до зйомок завершальних сцен багатосерійної комедії «Подорожники» ­ у казино та на кухні італійського ресторану в Києві.

Продюсер фільму Галина Храпко знайомить як редактора друкованих видань і тернопільського журналіста з народними і заслуженими артистами театру і кіно Наталією Сумською, Олесею Жураківською, В’ячеславом Довженком, Володимиром Андрієнком, Ірмою Вітовською… То є мегапопулярні обличчя українського сучасного кіно. Робимо дружні пам’ятні фотографії…

А мені чомусь згадуються шкільні роки, коли змалку мріяв про професійну журналістику і щотижня відвідував селищний кінотеатр, бо дуже захоплювався художніми фільмами. Вже у старших класах передплачував на мізерні радянські зарплати батьків не лише популярну газету «Молодь України», але й «Советский екран», «Новини кіноекрана». Саме тоді із їхніх кольорових обкладинок сходили на поріг моєї хати відомі обличчя кіноакторів Івана Миколайчука, Костянтина Степанкова, Ади Роговцевої, Івана Гаврилюка, Антоніни Лефтій… А у стрічці «Білий птах з чорною ознакою» мої земляки вбачали замасковане реальне майбутнє незалежної Української держави!..

І навіть широкомасштабна радянська кіноепопея режисера Миколи Озерова «Визволення» з акторами Миколою Оляліним та Тетяною Голубкіною в головних ролях не могла ідеологічно «збалансувати» свідомість тодішніх місцевих піонерів і комсомольців, яких педагоги під тиском райкому партії зобов’язували її переглянути.

Та це було майже п’ятдесят літ тому. А сьогодні нове покоління українців впевнено крокує до стандартів західної європейської цивілізації. І я дуже вдячний нашій землячці із Русилова, кінопродюсеру Галині Храпко, що запросила мене на один із знімальних майданчиків. Галина Іванівна ­  сьогодні відомий журналіст, кіно­ і телепродюсер, громадський діяч, експерт Українського культурного фонду. Свого часу закінчила Інститут журналістики Київського національного університету ім. Тараса Шевченка, пройшла продюсерський інтенсив у New York Film Academy. Працювала кореспондентом газети «Київські відомості», телевізійної передачі «Доброго ранку, Україно!» на УТ­1, у творчому об’єднанні «Громада» в редакціях економіки, військово­патріотичних та культорологічних програм. Проте телеглядачі особливо запам’ятали її як керівника й автора надто популярної з десяток років тому програми «Ключовий момент» з ведучою Наталею Сумською, яка виходила на каналі «Інтер» ­ 999 випусків! З лютого 2012 року Галина Храпко, яка, до речі, колись проходила професійну практику і у редакції «Нової доби», працює кінопродюсером на «Стар Медіа». Дуже часто звертається до сценаріїв популярної української письменниці та кінодраматурга Ірен Роздобудько. У її продюсерській фільмографії добрий десяток стрічок. Серед них – мелодрами «Жереб долі», «Особистий інтерес», «Мама для Снігуроньки», «Два полюси любові», «Родинні зв’язки», «У неділю рано зілля копала», «Вирок ідеальної пари», а також уже згадана сімейна комедія «Подорожники».

­ «Стар Медіа», ­ каже моя співрозмовниця, ­ то є сьогодні вже міжнародна кінокомпанія з повним циклом виробництва кіно­ і телеконтенту. Вона заснована у 2016 році Владом Ряшиним. Бібліотека контенту налічує понад 5000 годин готового власного продукту. Щорічно компанія виробляє майже 600 годин прайм­тайм серіалів, десятки телевізійних фільмів, серіалів та повнометражне кіно. Вона успішно розвиває закордонний напрям роботи. Вміст компанії продається у 50 країнах світу – зокрема, Східної та Західної Європи, Близького Сходу, а також Китаю, Японії, США, Ізраїлю. Проекти «Стар Медіа» отримали понад 250 міжнародних нагород і премій на відомих кінофестивалях у Чикаго, Монте­Карло тощо.

Додамо, що компанія уже тривалий час підтримує й освітній напрямок діяльності, створивши власну кіношколу, де професіонали кіноринку навчають акторського, режисерського, операторського, сценарного та продюсерського мистецтва. Галина Храпко опікується творчою молоддю – проводить майстер­класи з кіновиробництва для студентів Національного театрального університету імені Карпенка­Карого. Вона – академік Української телевізійної академії (гільдія продюсерів).

…Той недільний день на знімальному майданчику швидко добігав кінця. Лунали команди режисера, завершувалися зйомки останніх кадрів комедії. Попереду – монтаж стрічки, який триватиме кілька місяців.

­ Для молоді, яка мріє про велику сцену, ­ каже Наталя Сумська, ­ праця в театрі чи кіно завжди виглядає романтикою. Хоч насправді, а ви сьогодні, гадаю, за весь день спостережень в цьому переконалися, то є важка робота. Однак мої колеги по цеху дуже задоволені, що впродовж останніх років наша держава фінансово, як ніколи, підтримує відродження національного кіно. Бо про наші духовні цінності, історію, культуру світ має знати і довідується масштабно саме з кіноекранів. А коли бачиш мистецький результат – хочеться перебувати перед кінокамерами щодня, навіть цілодобово.

Пізно ввечері ми прощалися з творчою групою «Стар Медіа». З Галиною Храпко домовилися про зустріч на Тернопіллі. Тим більше, що у виробничих планах студії є проекти, які шукають своєї реалізації на історичних та культурних теренах нашого краю.

Василь ТРАКАЛО,

заслужений журналіст України

Київ ­ Тернопіль ­ Бучач.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*