Повідомити новину

Поширити:

 
Торговельна мережа «АТБ» не лише створює безліч робочих місць, а й займається підвищенням престижу торговельних професій загалом
 
Найпотужніша вітчизняна мережа продовольчих маркетів «АТБ» лише за 2017 р. створила понад 7 тис. нових робочих місць (це навіть більше, ніж попереднього року). Наразі в однойменній корпорації працює понад 50 тис. співробітників. Утім, експертне середовище наголошує не на кількості кадрів, а на якості їхньої професійної підготовки. Мережа активно займається розвитком персоналу, володіючи чотирма великими навчальними центрами з підготовки торговельних фахівців.
До речі, до ідеї створення бази власних кадрів і системного вдосконалення професійних якостей працівників компанія крокувала поступово. Маючи 25-річну історію, «АТБ» лише у минулому десятилітті дійшла висновку щодо низького рівня підготовки персоналу на біржі праці. Слід зазначити, що корпорація вже на той момент складалася не лише з відомої торговельної мережі, а й із кількох великих підприємств у різних галузях – управління активами, виробництво продуктів харчування, надання послуг у сфері спорту та відпочинку тощо (нині ця структура зберігається, щороку нарощуючи масштаби діяльності «АТБ»).
Тож у 2003 р. був створений навчальний центр у материнському регіоні – на Дніпропетровщині. Мережа розширювалася, їй потрібні були нові потужності освітніх закладів. Спочатку філія навчального центру з’явилася в Києві. Наступними стали Львів та Одеса. Разом ці структури виховують справжніх професіоналів. Тож не дивно, що аналітики говорять про суттєвий внесок «АТБ» у підвищення престижу торговельних спеціальностей. «Власні навчальні центри – гордість компанії, на сьогодні забезпечують не тільки професійне навчання співробітників, а й розвиток управлінських якостей керівників і співробітників внутрішнього кадрового резерву. Щорічно в навчальних центрах проходять навчання і підвищують свою кваліфікацію понад 4 тис. осіб», – розповідає директор департаменту управління персоналом корпорації «АТБ» Олена Федаш.
За її словами, у групи на навчання зараховують кандидатів із внутрішнього і зовнішнього резервів, які пройшли всі попередні етапи відбору. Усі інструктори навчального центру – це колишні співробітники магазинів, тому заняття проводять із великою кількістю прикладів із власного досвіду та досвіду колег. Приїзди до навчального центру для вивчення теоретичного матеріалу чергуються із практичним стажуванням у магазині під керівництвом наставника. У період перебування в навчальному центрі кандидати складають підсумкові тестування, тим самим підтверджуючи засвоєння матеріалу.
Таким чином, кадрова політика корпорації «АТБ» спрямована на ефективне використання та розвиток людського капіталу підприємства. Виховуючи кадри для себе, компанія, фактично, стимулює всю торговельну галузь переходити на нові вищі стандарти підготовки персоналу та, відповідно, обслуговування клієнтів. Мережа не має потреби брати людей, як то кажуть, «з боку», оскільки кращої підготовки, ніж у компанії, на вітчизняному ринку просто не існує. Тож не дивно, що 100 % співробітників, які наразі займають адміністративні посади в мережі «АТБ», отримали професійну освіту в навчальних центрах компанії. Ба більше. Значна частина таких внутрішніх «посадовців» власне і починали свій трудовий шлях саме в «АТБ».
Можна знайти десятки (якщо не сотні) історій про те, як молоді хлопці та дівчата, прийшовши в компанію працювати касирами й охоронцями, нині керують бізнесом «АТБ» в цілих регіонах. Іншими словами, молоді відкривалися та відкриваються недосяжні досі можливості не тільки для кар’єрного зростання, а й для задоволення власних амбіцій. «Ми маємо безліч таких self-made прикладів. Можливо, «АТБ» є тим рідкісним винятком із правил функціонування великого бізнесу в Україні, коли просування по службі не залежить від родинних зв’язків чи якогось «кумівства». Кожен, хто хоче та може зростати, буде поміченим і підтриманим. Тож матиме змогу робити кар’єру», – додає Олена Федаш.
Вона також наголошує на тому, що така можливість буде відкриватися для дедалі  більшої кількості людей. Адже мережа активно зростає та потребує нових кадрів. Так, на 2018 р. заплановано введення в дію не менше 100 нових магазинів, ще з півсотні вже працюючих «АТБ» будуть перебудовані під новий дизайн. Причому компанія націлена на активний розвиток своєї мережі у столиці, південних і західних регіонах України. Тож у тернопільських претендентів на нове робоче місце – особливо амбітних і працелюбних – відкриваються величезні можливості реалізувати себе.
Ірина САЛОБАЙ