Дороги Тернопільщини вкриваються коліями через недобросовісних перевізників

Вже понад місяць у області обмежено рух великотоннажних автомобілів загальною масою понад 24 тонни у спекотні дні літнього періоду (при температурі 28 і більше градусів за Цельсієм) з 10 до 22 год. Заборону ввели, аби дороги, покриття яких під сонцем стає еластичнішим, не руйнувалися. Втім, далеко не всі перевізники дотримуються правил, котрі дають змогу зберегти майно громади.

Служба автомобільних доріг у Тернопільській області, яка є балансоутримувачем доріг загального користування краю, розміщувала попередження про обмеження руху на інформаційних панно та дорожніх знаках. Писали про це і місцеві ЗМІ. Проте недобросовісні власники та водії фур проігнорували вимогу не їздити у спеку, якщо транспортний засіб важчий за 24 тонни.

Улітку великотоннажні авто залишають після себе колійність і напливи на дорожньому покритті. Окрім того, надміру навантажені транспортні засоби створюють загрозу безпеці руху для інших водіїв і пішоходів.

Спеціалісти служби доріг підрахували, скільки збитків було завдано державі, власниці доріг, нечесними перевізниками у червні. Сума вражає. Так, протягом місяця їзда дорогами у спеку наробила шкоди на майже 22 мільйони гривень! Найбільших руйнувань зазнали траси міжнародного та національного значення: М 12 (Стрий – Тернопіль – Кіровоград – Знам’янка), М 19 (Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече) та Н 02 (Львів – Тернопіль). Також незворотні пошкодження завдано обходу Тернополя (трасі Р 41). Утім, тут негативний вплив мали одразу два фактори: порушення перевізниками температурного режиму та надмірний транспортний потік, адже вже майже рік рух вантажівок через Гаївський міст заборонено і всі вони їздять виключно біля Білої та Глибочка.

Аби запобігти руйнуванням, вже другий рік на Тернопільщині працює 2 пересувних комплекси для зважування великогабаритного транспорту. Їх щодня встановлюють на різних ділянках автошляхів області, переміщуючи хаотично. Вимірювання здійснює Служба автомобільних доріг спільно з Національною поліцією та Укртрансбезпекою. Процес обстеження відбувається так: вантажівки зупиняє поліцейський і супроводжує до ваг. Після цього співробітники Служби автомобільних доріг проводять вимірювання. Зафіксовані факти перевантаження передають у задокументованому вигляді представникам Укртрансбезпеки, які на місці виписують штраф.

Розмір стягнення залежить від того, яку відстань подолала вантажівка і куди їде. Також впливає розмір перевантаження. Щодня виписують штрафів на десятки тисяч гривень. Порушенням також вважається і перевищення габаритності багажу. Під час зважування вимірюють також і об’єми. Найбільший виписаний у цьому місяці штраф становить 1,5 тисячі євро.

Служба автомобільних доріг у Тернопільській області звертається до громадян: важливим є не лише ремонт, а й правильна експлуатація автошляхів. Дороги є спільною власністю, тож піклування про них – теж є спільним завданням. По всій території України з 1 червня діє температурний режим. Вантажівки понад 24 тони не мають права пересуватись дорогами Тернопільщини, коли на вулиці  понад 28 градусів тепла. Спеку усі вантажівки зобов’язані перебути у відстійниках. По кілька таких є у кожному районі Тернопільської області.  Під впливом температури повітря понад 28 градусів дорожнє покриття нагрівається до критичних температурних показників, внаслідок чого конструкція дорожнього одягу під впливом динамічного навантаження різко втрачає опорну здатність. Рухаючись такою дорогою великоваговий транспорт лишає на ньому свій слід – глибокі колії, через які утворюються тріщини, а згодом  – і вибоїни.

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*